مرخصی ٢٣ روزه شهردار تهران تمام شد
دیروز آخرین روز از مرخصی ٢٣ روزه شهردار تهران بود. مرخصی که البته بدون اجازه شورای شهر و تنها با موافقت رییس فعلی آن یعنی مهدی چمران امضا شد.

مرخصی ٢٣ روزه قالیباف هم تمام شد

دیروز آخرین روز از مرخصی ٢٣ روزه شهردار تهران بود. مرخصی که البته بدون اجازه شورای شهر و تنها با موافقت رییس فعلی آن یعنی مهدی چمران امضا شد.  خبرها از انتخابات شورای شهر تهران نشان می‌دهد لیست امید با قاطعیت برنده خواهد بود و اكثریت شورای شهر بعد از ١٤ سال دوباره در اختیار اصلاح‌طلبان قرارخواهد گرفت.

با تركیب شورای پنجم تهران، قالیباف دیگر به ساختمان بهشت نخواهد رفت.

او البته گزینه‌های زیادی پیش رو ندارد. قالیباف و محسن رضایی دو وجه مشترك بارز دارند. هر دو نظامی بوده‌اند و هر دو با یك انصراف و دو شكست در انتخابات ریاست‌جمهوری از این حیث ركورد دارند.

شاید وجه مشترك سوم و چهارمی هم در راه باشد. بازگشت قالیباف به سپاه سومین وجه مشترك او و رضایی خواهد بود و با توجه به نزدیك بودن صدور احكام اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام او نیز مانند فرمانده سال‌های دورش می‌تواند عضو مجمع باشد.

با این حال با توجه به سابقه ١٢ ساله قالیباف در شهرداری او برخلاف رضایی كه به دانشگاه امام حسین رفته است احتمالا راهی یكی از قرارگاه‌های سازندگی سپاه شود.

 

منبع: روزنامه اعتماد