قادریم تا برد 2000 کیلومتر تحت پوشش موشکی قرار دهیم
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: ایران قادر است تا برد 2000 کیلومتر از مرز های خود را از لحاظ موشکی تحت پوشش قرار دهد.

اگر آمریکا بخواهد جنگی علیه ایران آغاز کند

سردار رحیم صفوی مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری اظهار کرد: هدف نهایی از جنگ‌ها تحمیل اراده سیاسی یک کشور بر دولت و ملت دیگر کشورها است و این گونه تحمیل‌ها یا با تصرف بخشی از خاک کشور یا حاکم کردن نوع خاصی از حکومت میسر خواهد شد.

وی افزود: زمان جنگ تحمیلی علیه ایران، جهان به شکل دو قطبی اداره می‌شد و تنها در آن زمان بود که این دو قطب ابر قدرت برای تضعیف کشورمان سر میز مذاکره نشسته و تصمیمات مهمی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: در راستای حمایت همه جانبه از رژیم بعث و تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی، از سال 65 تا 67 آمریکا به سکوهای نفتی ایران حمله کرده و اطلاعات منطقه را به صورت آنلاین در اختیار عراق می گذاشت.

صفوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حضور فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در دانشگاه های نظامی برای آشنا کردن دانشجویان با فرهنگ ایثار و شجاعت گفت: دانشجو باید پژوهشگر و محقق باشد و حقیقت این مطلب را درک کند که چرا حضرت امام قطعنامه 598 را در پایان جنگ پذیرفتند و این که چرا بعد از پذیرفتن قطعنامه توسط ایران، کشور عراق مجددا به خاک ایران حمله کرد و خواستار تصرف شهر خرمشهر بود.

وی همچنین به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت و خاطر نشان کرد: در عملیات والفجر 8 که 70 روز به طول انجامید، بیش از 40 فروند از هواپیماهای جنگی عراق توسط نیروی هوایی مقتدر ایران اسلامی ساقط شد و این نشان از قدرت این نیروی الهی دارد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اتحاد و برادری دو نیروی سپاه و ارتش را مدیون راهنمایی ها و رهنمود های امام راحل عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برابر تحلیل و بررسی‌های دقیق، با وجود ادعای ابرقدرتی، پوشش کل دنیا با ناوهای جنگی و گسترش پایگاه‌های نظامی خود در تمام دنیا، قدرت آمریکا رو به اضمحلال است و دلیل آن هم عدم توانایی ختم غائله سوریه و به کرسی نشاندن خواسته‌های خود در این کشور است.

صفوی ادامه داد: چنانچه آمریکا بخواهد جنگی علیه ایران آغاز کند، تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه نا امن خواهد شد و ایران قادر است تا برد 2000 کیلومتر از مرز های خود را از لحاظ موشکی تحت پوشش قرار دهد.

وی در پایان ضمن محکوم کردن تروریسم تصریح کرد: داعش از نظر فکری و ایدئولوژی، سلفی و وهابی است که از منظر این گروه تکفیری شیعه کافر و زنان شیعه باید به کنیزی گرفته شوند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir