روسیه ساخت تجهیزات راکتورهای نیروگاه بوشهر را آغاز کرد
بنا بر اعلام شرکت اتم استوری اکسپورت، روسیه تولید تجهیزات لازم برای ساخت راکتورهای جدید نیروگاه هسته‌ای بوشهر را آغاز کرده است.

روسیه ساخت تجهیزات راکتورهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر را آغاز کرد

به نقل از اسپوتنیک والری لیمارنکو، رئیس شرکت اتم استوری اکسپورت روسیه هم‌چنین افزود: توافق‌نامه‌های جدیدی در رابطه با برخی تجهیزات نیز در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید. لیمارنکو در نشست بین‌المللی اتم اکسپو 2017 گفت: قرارداد تولید یک سری تجهیزات برای راکتورهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر امضا شده است. به علاوه تولید این تجهیزات پیچیده هم اکنون آغاز شده است.

به گفته وی هم‌چنین بحث خرید ژنراتورهای بخار و سیستم کنترل روند فنی نیروگاه در دستور کار قرار گرفته است.

لیمارنکو گفت: این یک کار بسیار دشوار و نیازمند دقت زیاد است که تعداد زیادی از متخصصان اتم استوری اکسپورت را درگیر کرده است که هدف اصلی یعنی تحویل به موقع تجهیزات را عملی کنند. چنین موضعی باعث کاهش دوره ساخت خواهد شد و تجهیزات مستقیم به محل نصب انتقال داده خواهد شد.

قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر 2 که شامل ساخت و نصب راکتورهای 2 و 3 سایت هسته‌ای بوشهر است در نوامبر 2014 میان ایران و روسیه به امضا رسید. این قرارداد هم‌چنین شامل گزینه ساخت 6 راکتور دیگر در آینده است.

در دسامبر 2016، تهران نخستین بودجه ساخت دومین مرحله نیروگاه بوشهر را به روسیه انتقال داد. بنا بر اعلام روس اتم کار ساخت و نصب پروژه بوشهر 2 از 14 مارس 2017 آغاز شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir