توضیحات بعیدی‌نژاد در مورد مصوبه FATF در مورد ایران
سفیر ایران در انگلیس و عضو تیم ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای، توضیحاتی را پیرامون مصوبه FATF در مورد ایران ارائه کرد.

توضیحات درباره مصوبه FATF در مورد ایران

حمید بعیدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: اعضای نهاد ترتیبات مالی بین‌المللی برای جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم موسوم به اف ای تی اف كه در شهر والنسیا در اسپانیا تشكیل جلسه داده‌اند، طی مصوبه‌ای از اقدامات موثر نظام بانكی و مالی ایران برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم تقدیر نمودند و بدین ترتیب برای دومین سال متوالی اعمال محدودیت‌های تحمیلی قبلی این نهاد بر نظام بانكی و مالی ایران را تعلیق و متوقف نمودند.

كشورهای اروپایی و كشورهای بزرگ اقتصادی جهان با این تصمیم خود، امكان توسعه روابط بانكی و مالی خود با ایران را كه یكی از اهداف عمده تفاهم هسته‌ای برجام می‌باشد، تضمین کردند.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ می‌گردد كه برخی محافل و مراكز تندرو در آمریكا از ترامپ رئیس‌جمهور این كشور خواسته بودند كه به هر ترتیبی جلوی این تصمیم را بگیرد اما آمریكا تحت فشار كشورهای اروپایی نهایتا پذیرفت كه متن مورد حمایت تمامی كشورهای مهم جهان را بپذیرد. آمریكا با پذیرش متن مصوبه این نهاد بین‌المللی مجبور شد اقدامات موثر بین‌المللی ایران در مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را مورد تایید قرار دهد تا راه برای رفع هر چه بیشتر محدودیت‌های بانكی و مالی ایران طبق برجام هموار گردد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir