روحانی: قرارنیست با تخریب عده‌ای ازمیدان خدمت خارج شویم
رییس جمهور تصریح کرد که قرار نیست با تخریب و شعارهای عده ای از میدان خدمت خارج شویم.

روحانی: سازنده موشک‌های پرتاب شده دولت و وزارت دفاع است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان صبح امروز (سه‌شنبه) در جشنواره عمران سلامت که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاه به توجه دولت یازدهم به بخش سلامت، اظهار کرد: در دولت یازدهم از آغاز و با وجود مواجهه کشور با مشکلات مختلف از جمله وضع پیچیده اقتصاد،‌ رکود تورمی، تحریم‌ها، وضعیت محیط زیست و نگرانی‌های آن و مشکلاتی که در بخش سلامت با آن مواجه بودیم، موضوع سلامت را یکی از دستور کارهای اصلی خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه موفق شدیم تقریباً در 6 ماهه دوم سال 92 برای مسائل مهم و اساسی کشور تصمیم‌گیری کنیم، خاطرنشان کرد: برخی از تصمیمات اتخاذ شده در آن زمان به موقع و در چهارچوب‌های پیش‌بینی شده اجرا و برخی دیگر نیز با تأخیر اجرایی شدند. اما به لطف خدا موردی وجود ندارد که نتوانسته باشیم از پیچ و خم‌های مشکلات عبور نکنیم.

رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌های اعمالی گفت: رفع تحریم‌ها نخستین گامی بود که لازم بود آن را حل و فصل کنیم. گرچه ممکن است برخی در مقام سوال حرف‌هایی در این زمینه بزنند اما تحریم‌ها عاملی بود که حتی بخش‌های تجهیزات پزشکی، دارو و مواد اولیه داروسازی را با مشکلاتی مواجه کرده بود. فشار تحریم‌های خارجی که بی‌رحمانه‌ نسبت به مردم ایران وضع شده بود بر کشور و برخلاف ادعای دنیای غرب این فشارها نه بر دولت بلکه بر زندگی مردم وارد می‌شد.

روحانی اظهار کرد: زمانی که نفت تحریم می‌شود و درآمدهای کشور کاهش می‌یابد این در همه خدمات دولت تأثیر می‌گذارد. با وجود اینکه نفت و مالیات هزینه‌های دولت را تأمین می‌کند، زمانی که درآمد نفتی و رشد اقتصادی وجود ندارد، اخذ مالیات بسیار سخت و گاهی ناممکن می‌شود. به همین دلیل تصمیم ما در ابتدای دولت بر این شد که ظرف یک سال مسأله تحریم‌ها را با مذاکره حل کنیم.

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه من به این راه کاملاً اطمینان داشتم و می‌دانستم که می‌توانیم در این مسیر موفق شویم،‌ خاطرنشان کرد: به طور موقت در کمتر از 100 روز توانستیم به توافقی موقتی دست یابیم. برای دستیابی به توافق دائم نیز به مدت یک سال زمان پیش‌بینی کرده بودیم. با وجود اینکه این اتفاق امکان پذیر بود ولی یک سری پیچ و خم‌ها ایجاد شد که موجب طولانی‌تر شدن مذاکرات گردید.

روحانی گفت: موضوع اول ما در رفع تحریم‌ها این بود که ملت ایران با قدرت وحدت و پشتیبانی خود از دیپلمات‌هایشان در برابر قدرت‌های بزرگ جهان، قدرت پیروزی دارد و این قدرت را به نمایش گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به برخی مخالفت‌ها با وزیر امور خارجه و دیپلمات‌های کشورمان در جریان مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: زمانی که در کشور بخواهیم در امر مهمی به پیروزی دست یابیم به حضور و موافقت مردم و همچنین حمایت و هدایت‌های رهبری و فداکاری کارگزاران نیازمند هستیم. در همین راستا چنانچه که بنا بود وزیر امور خارجه با چهارتا فحش و شعار از میدان خارج شود برجامی تحقق پیدا نمی‌کرد. گرچه برخی در سایت‌ها و روزنامه‌های خود و همچنین در مراسم 22 بهمن و در خیابان‌های تهران به وزیر امور خارجه ما توهین کردند اما آدم نباید به خاطر شعار عده‌ای از میدان خدمت خارج شود.

رییس جمهوری ادامه داد:‌ فحش دادن‌ها و اهانت‌های عده‌ای معدود به خاطر تلاش و کوشش مثمر ثمر برای کشور است.

روحانی با بیان اینکه فکر می‌کنید اگر کسی بخواهد در کشور تحولی ایجاد کند آمریکایی‌ها،‌ اسرائیلی‌ها و برخی کشورهای معاند منطقه او را آزار نمی‌دهند؟ اظهار کرد: ما باید خود را برای همه سختی‌ها آماده کنیم. برای ما هدف نهایی کشور، ملت ایران، منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی ایران است. ما در منطقه و خارج از آن دشمنانی داریم که باید در مقابله با آنها با یکدیگر حرکت کنیم و دست به دست یکدیگر دهیم.

رییس جمهوری تأکید کرد: نباید در برابر عده‌ای قلیل که متأسفانه بلندگوهای بزرگ را به ناحق در اختیار دارند بترسیم؛ چرا که ما ملتی بزرگ و ایثارگر هستیم و توانسته‌ایم نه تنها در برابر مشکلات روی پای خود بایستیم بلکه به ملت‌های منطقه نیز کمک کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به حمایت‌های همه جانبه دولت جمهوری اسلامی ایران از دولت‌های عراق و سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: در سخت‌ترین شرایط اقتصادی دولت ایران به ملت عراق کمک کرد؛ این کمک فقط به معنای فداکاری جانی نیست، گرچه که عده‌ای با جان فداکاری می‌کنند و باید از آنها قدردانی کنیم اما چه کسی حقوق این افراد و سلاح‌های آنها و همچنین پول تأمین تمام اسلحه‌های مورد نیاز عراق برای مبارزه با داعش و تأمین پول مورد نیاز مردم سوریه را در شرایط تحریم اقتصادی تأمین کرده است؟

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین با اشاره به حمله موشکی اخیر نیروهای نظامی کشورمان به برخی پایگاه‌های تروریستی داعش در سوریه،‌ افزود: ما می‌شنویم که موشکی از خاکمان حرکت کرده و مرکزی از مراکز تروریستی را هدف قرار داده است؛ آنهایی که این موشک را پرتاب کرده‌اند، تلاش و فداکاری‌هایی کرده‌اند اما سازنده موشک‌ها دولت و وزارت دفاع است و بخش اقتصادی کشور را نیز پول آنها را تأمین می‌کند.

روحانی با تأکید بر اینکه کار بزرگی در زمینه تجهیز نیروهای نظامی به سلاح‌های راهبردی انجام شده است، خاطرنشان کرد: همانطور که وزیر دفاع اعلام کرده‌اند سلاح‌های راهبردی ساخته شده در دولت یازدهم حدود 80 درصد کل میزان قبلی است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir