مخالفت فراکسیون امید با باقی ماندن 7 وزیر روحانی
در فراکسیون امید پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که از ۱۸ وزیر کنونی ۶ وزیر باقی بمانند و ۷ وزیر حتما تغییر کنند و ۵ نفر دیگر نیز اگرچه دلمان می‌خواهد تغییر کنند اما شایسته است که نیروهای بهتر از آنها جایگزین شود.

کابینه دولت یازدهم در فراکسیون امید بررسی شد

 یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلساتی در این فراکسیون با موضوع ارزیابی کابینه دولت یازدهم اظهار کرد: در فراکسیون امید پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که از ۱۸ وزیر کنونی ۶ وزیر باقی بمانند و ۷ وزیر حتما تغییر کنند و ۵ نفر دیگر نیز اگرچه دلمان می‌خواهد تغییر کنند اما شایسته است که نیروهای بهتر از آنها جایگزین شود.
 
محمدعلی وکیلی شامگاه امروز چهارشنبه در نشست ستاد خبری و فضای مجازی ستاد انتخابات حسن روحانی در انتخابات ۹۶ با تاکید بر این که تجلی خاص مردم در رفتار روی صحنه روحانی نیست، گفت: اگر چه روی صحنه آقای روحانی قابل تحسین است اما تجلی خاص مردم در ۲۹ اردیبهشت در چینش کابینه اوست و باید تعادلی میان آن چه در صحنه می‌گوید و آن چه در پستوها می‌چیند، دیده شود.

وی اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین سرمایه روحانی اعتماد ملی است که نباید آسیب ببیند. در همین راستا ما در قالب فراکسیون امید و پس از نظارت یکسره دولت یازدهم و بر اساس شاخص‌های مختلف عملکردی، گفتمانی و شخصی کابینه این دولت را ارزیابی کردیم و بر خلاف برخی که فیگور عدم سهم‌خواهی می‌گیرند اما در پستوها به رغم مشارکت حداقلی سهم حداکثری را تلقی می‌کنند، به هیچ‌وجه وارد سهم‌خواهی نشدیم.

وکیلی خاطرنشان کرد: در همین راستا پس از ارزیابی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که از ۱۸ وزیر کنونی دولت ۶ نفر از نمره ۵ نمره‌ای بالای ۳.۷ اخذ کردند و این بدان معناست که این افراد وزرای موفقی بوده‌اند و ما در فراکسیون امید مطالبه حضور آنها را داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۵ نفر از ورزای دولت یازدهم پس از انجام بررسی‌ها در فراکسیون امید نمره‌ای متوسط ۲.۵ تا ۳.۷ را کسب کردند. در همین راستا توصیه نمی‌شود که این افراد در دولت دوازدهم باقی بمانند. اگرچه که دلمان می‌خواهد که این افراد نباشند اما اگر نیروی بهتر از آنها جایگزین شود بهتر است. ۷ وزیر باقی مانده نیز در این ارزیابی نمره زیر متوسط کسب کردند که بدان معناست که اینها نباید در کابینه باشند.

وی تصریح کرد: ما به عنوان دوستان آقای روحانی به نمایندگی از ملت مطالبه‌گر، چنانچه که این ۷ نفر به عنوان وزیر پیشنهادی از سوی دولت معرفی شوند به آنها رای نخواهیم داد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی وکیلی همچنین در بخش‌های دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به گسترش و اهمیت فضای مجازی در کشور اظهار کرد: امروز مشخص شده که در کشور ما نقشه ساحت سیاسی در اختیار فضای مجازی است. همچنین فیلسوفی در تعبیری در این باره گفته که فضای مجازی نقشه‌ای است که کره زمین را فرا گرفته و مردم ناگزیرند در این نقشه حرکت کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای مجازی اتاق تحریریه‌ای ندارد، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند اگر با ۴ نفر ادمین یا خبرنگار به نام فضای مجازی برخورد کنند، بنابراین اتاق تحریریه فضای مجازی را از کار انداخته‌اند. این در حالی است که تحریریه فضای مجازی به تعداد ملت بالغ ایران است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir