از تذکر تند و تیز عباس جدیدی تا ممانعت چمران برای قرائت مابقی تذکر
در حالی که عباس جدیدی تذکر تند و تیزی خطاب به شهردار تهران داشت، چمران از ادامه صحبت‌های این عضو شورای اسلامی تهران به دلیل پایان مدت زمان تذکر ممانعت کرد.

عباس جدیدی: آقای قالیباف، شما شهرداری را با سازمان زمین شهری اشتباه گرفته‌اید

عباس جدیدی در سیصد و شصت‌ و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: هیچ‌کس مخالف بخش خصوصی نیست چراکه بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در سیاست‌های کلی اصل 44 قانون و سند چشم‌انداز برای توسعه پایدار تاکید شده است. در حقیقت باید برای تحقق توسعه پایدار اقتصادی درون‌گرا  باشیم.

وی افزود: مداوم تاکید کرده‌ایم که باید از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری حرکت کنیم تا اهداف مهمی همچون توسعه پایدار محقق شود، چرا برخی افراد خود را به آن راه می‌زنند و حرفای ما را همانند سه سال گذشته وارونه به مردم منتقل می‌کنند. این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید حق پیمانکاران زحمتکش را پرداخت کنیم و زحمات آنها را به حساب خود قبضه نکنیم. آقایان باید مقابل دوربین حاضر شوند و از بدهکاری‌ها و مشکلات صحبت کنند.

جدیدی با اشاره به ارائه گزارش بودجه پروژه‌های شهرداری تهران که سه‌شنبه گذشته توسط رییس کمیسیون برنامه و بودجه ارائه شده است، گفت: سنگ بنای این گزارش‌های حسابرسی غلط است البته منکر زحمات همکاران کمیسیون برنامه و بودجه نیستیم اما این گزارش نبود و تنها یک قرائت بود و تحلیلی در آن استفاده نشده بود.

وی ادامه داد: چرا در این مدت شهرداری تهران قانون را به نفع خود تفسیر کرده است. همانند بودجه غیرنقدی که امکان نظارت ندارد و با روح قانون شهرداری‌ها مغایر است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه ما در صحن شورا نیازمند به قرائت گزارش نیستیم خطاب به شهردار تهران گفت: هیچ دشمنی با شما نداریم و منکر زحمات شما نیستیم. اما چرا زمانی که اسم بودجه غیرنقدی و یا پیگیری نامه‌های سرگردان خود را می‌کنیم و درخواست ارائه مدارک املاکی که به افراد خاص داده شده را داریم، رنگ چهره شما سرخ و سفید می‌شود. آقای قالیباف، برادر عزیز اینجا شهرداری است یا سازمان زمین شهری؟ ظاهرا شما این دو را با یکدیگر اشتباه گرفته‌اید چراکه برای اهداف انتفاعی برخی افراد اموال شهر را بذل و بخشش می‌کنید.

جدیدی تاکید کرد: شهرداری بیت‌المال است و نمی‌تواند نردبامی برای رسیدن به ریاست جمهوری قلمداد شود چنین اتفاقی افتاده است که وضع باغات ما و بافت‌های فرسوده به این شکل تبدیل شده است.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در تذکر به جدیدی درخصوص عبور از وقت قانونی برای قرائت تذکر، گفت: 3 دقیقه شما به پایان رسیده و من اجازه ادامه صحبت به شما را نمی‌دهم.

جدیدی نیز در پاسخ به چمران گفت: 4 سال است شما نمی‌گذارید صحبت کنم. من هم اگر به جای قالیباف شورایی مثل شما داشتم به جای 12 سال 50 سال شهردار تهران باقی می‌ماندم.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir