کابینه دولت دوازدهم
این روزها همه جا صحبت از کابینه دولت دوازدهم است آنهایی که از دولت یازدهم باز هم با روحانی میمانند و آنهایی که دیگر در دولت دوازدهم نیستند

کابینه احتمالی دولت دوازدهم

معاون رئیس جمهور هفت وزیر دولت دوازدهم را معرفی کرد.
 
جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در توییتر خود نوشت: حضور وزیران با تجربه و موفقی همچون زنگنه، حجتی، بی‌طرف، قاضی‌زاده هاشمی، ظریف، شریعتمداری و آخوندی در کابینه نشان از کارآمدی دولت دوازدهم دارد.

امیری: در معاونت پارلمانی رئیس جمهور می‌مانم

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در همین سمت در دولت دوازدهم می‌مانم، اظهار کرد: پیش بینی من این است که شرایط مناسبی در مجلس برای وزرای پیشنهادی دولت پیش می‌آید.

حسینعلی امیری امروز در حاشیه  جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه دولت یازدهم یک دولت فراجناحی بود، اظهار کرد: اما یک بار من در دولت هم ندیدم کسی حرف حزب یا جریان خود را بزند، زیرا همه دغدغه کشور را داشتند، برادری،‌انسجام، همدلی و اتحاد در کابینه وجود داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه واکنش مجلس به وزرای پیشنهادی چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: در این مدت رئیس جمهور با روسای سه فراکسیون مجلس دیدار داشته و همچنین دیدارهای انفرادی نیز با نمایندگان مجلس انجام شده است. در جلسه معاون اول با مجامع استانی هم دیدگاه‌های نمایندگان مطرح شده است. پیش بینی من این است که شرایط مناسبی در مجلس برای وزرای پیشنهادی شکل می‌گیرد و تشکیل دولت داوزهم یکی از نقاط عطف دولت و مجلس خواهد بود.

امیری در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا لیست وزرای پیشنهادی روز شنبه به مجلس معرفی خواهد شد گفت: من بعید می‌دانم. از روز تحلیف رئیس جمهور دو هفته وقت دارد که وزرا را معرفی کند و زمان معرفی وزرا به تشخیص رئیس جمهور بستگی دارد.

 مولاوردی:سهمیه حضور زنان در کابینه کم نشده است

شهیندخت مولاوردی در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سهمیه حضور زنان در کابینه کم نشده است، گفت: باید به این نکته اشاره کنم که اساسا برای زنان سهمیه خاصی وجود نداشته است که حالا بخواهد کم یا زیاد شود.

وی افزود: اما باید تاکید کنم که وضعیت موجود در زمینه حضور زنان در دولت حفظ شده است و سه زن در دولت حضور خواهند داشت، هرچند که تغییراتی هم در سمت های آنان ایجاد شده است.


معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در دولت بعدی حضور ندارم.

مجید انصاری در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا که در دولت بعدی حضور دارید یا خیر؟ گفت: خیر در دولت بعدی نیستم.

 

حجتی: تصمیم نهایی برای حضورم در دولت دوازدهم با رئیس جمهور است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صحبت‌هایی درباره حضور من در دولت بعدی انجام شده است، ولی تصمیم نهایی با رئیس جمهور است.

محمود حجتی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا در دولت بعدی حضور دارد یا خیر؟ اظهار کرد: صحبت‌هایی با من شده و من تابع نظر رئیس جمهور هستم.

 

پورمحمدی: در دولت دوازدهم حضور ندارم/جایگزینم یکی از قضات باسابقه‌ دستگاه قضایی است

وزیر دادگستری با بیان اینکه در دولت دوازدهم نیستم، گفت: جایگزین من یکی از قضات سابقه‌دار دستگاه قضایی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: وزیر دادگستری دولت دوازدهم طبق تشریفات توسط رئیس قوه قضائیه به رئیس جمهور پیشنهاد داده شده است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شما به قوه قضائیه بازمی‌گردید، گفت: هنوز تکلیفم معلوم نیست و فکر نکرده‌ام به کجا بروم، اما علاقه دارم به فعالیت‌های آموزش و علمی بپردازم.

 

خداحافظی قاضی‌زاده هاشمی با وزارت بهداشت؟

جديدترين خبري كه از كابينه دوازدهم بيرون آمده اين است كه حسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت در كابينه دوازدهم نخواهد ماند.

وزیر ورزش و جوانان :درباره حضورم در دولت بعدی باید تا هفته بعد صبر کرد

 مسعود سلطانی‌فر در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مشخص شدن اسامی هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس، گفت: مجمع اسامی آنان را مشخص کرده کرده و امروز ان‌شاء الله اعلام می شود.

وی افزود: درباره حضورم در دولت بعدی باید تا هفته بعد صبر کرد و خود آقای روحانی این موضوع را اعلام خواهند کرد.

 

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir