سخنرانی روحانی در نشست خبری بعد از مراسم تحلیف
از مقام معظم رهبری برای فراهم کردن مراسم تنفیذ و حمایت‌هایشان از دولت یازدهم و رای مردم برای آغاز فعالیت دولت دوازدهم سپاسگزاری می‌کنم.

روحانی در نشست خبری

باید از مردم برای خلق حماسه 29 اردیبهشت تشکر کنم.
از مقام معظم رهبری برای فراهم کردن مراسم تنفیذ  و حمایت‌هایشان از دولت یازدهم و رای مردم برای آغاز فعالیت دولت دوازدهم سپاسگزاری می‌کنم.
خوشحالم به عرض ملت بزرگمان برسانم که در طول چهار سال گذشته به بخش بزرگی از وعده‌های خود عمل کرده و موفقیت‌های خوبی را در سیاست خارجی ‌، خارج کردند.
کشور از تحریم‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت به دست آوردیم.
قبل از چهار سال آغازین دولت، کشور در تحریم بود. امروز تحریم شورای امنیتی نداریم گرچه تحریم‌هایی وجود دارد.
زمینه برای رشد و فعالیت اقتصادی آماده‌تر از گذشته شده است.

امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد اجرایی و عملیاتی شدن وعده‌ها باشیم

در چهار سال گذشته شاهد ثبات و بهبودهای اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله کاهش مخارج درمانی بیماران بودیم.
خودکفایی هایی در بخش های مختلف از جمله در کشاورزی، نفت و گاز به دست آوردیم. در گازوئیل، بنزین و گندم دیگر واردکننده نیستیم و امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم وعده هایی که به مردم دادیم را اجرایی و عملیاتی کنیم.
مخصوصا در زمینه معیشت و رشد اقتصادی که  مهمترین مساله ما در این زمینه اشتغال جوانان است. همچنین امیدواریم در این دوره چهار سال شاهد پایان فقر مطلق باشیم.
در سیاست داخلی امیدواریم شاهد اجرای سند حقوق شهروندی باشیم و مردم احساس کنند شرایط بهتری در زندگی خواهند داشت و حقوقی که قانون برای آنها پیش بینی کرده محقق می‌شود.
همچنین امید داریم شاهد انسجام و وحدت در میان گروه های سیاسی و عدالت بین مردم و اقوام ایرانی باشیم.


علی لاریجانی: حضور کشورهای مختلف در مراسم تحلیف معنادار بود

رئیس مجلس در نشست خبری سران سه قوه:
حضور چشمگیر مقامات سطح بالای کشورهای مختلف دنیا در مراسم تحلیف رئیس جمهور معنادار بود. امروز از تمامی کشورهای مهم در قاره‌های مختلف در این مراسم حضور داشتند.
حضور مقامات کشورهای مختلف در وهله نخست احترام به ملت ایران بود؛ ملتی که انتخابات پرشوری را رقم زدند. در وهله دوم این حضور نشان دهنده احترام دنیا به نظام مردم سالار ایران است و نکته آخر این موضوع پشتوانه بسیار خوبی برای دولت خواهد بود.
عزم ملت و ریاست محترم جمهور برای توسعه و آبادانی بیشتر جدی است و مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می داند برای توسعه، آبادانی، تولید بیشتر و رفع بیکاری همه گونه همکاری را با دولت انجام دهد.
امیدواریم چهار سال آینده چهار سال پیشرفت و آبادانی ایرانی باشد.

 

آملی لاریجانی،‌ رئیس قوه قضاییه در نشست خبری: دو قوه دیگر کمال همکاری را با رئیس جمهور خواهند داشت

امروز بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف فضای سیاسی وارد یک مرحله جدیدی شده است .
امیدواریم طریقی که برای رئیس جمهوری گشوده شده برای حل مشکلات  کشور و معیشت مردم و برطرف کردن بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور ادامه داده شود.
امیدواریم دو قوه دیگر هم کمال همکاری را با رئیس جمهوری داشته باشند و ایشان هرچه زودتر دولت جدید را معرفی کنند و مستقر شوند.
همانطور که رئیس جمهوری اشاره کردند مهم‌ترین مساله بیکاری و معیشت مردم است که با تلاش مضاعف و با به کار گرفتن استعدادهای کشور و سرمایه‌های مادی و اجتماعی مشکلات برطرف شود.
همانطور که در سوگند رئیس جمهوری مطرح شد ترویج اخلاق و دین بخش مهمی از این سوگند بود. امیدواریم که دولت بیش از پیش در این زمینه اهتمام بورزد و قوه قضاییه در این زمینه با دولت همکاری خواهد کرد.
امنیت اقتصادی از مسائل مهمی است که در این جهت هم با دولت محترم همکاری خواهیم داشت. همه با وحدت و با اتکا به خداوند و تلاش می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ایسنا