نقوی‌حسینی: از حمله تروریستی به مجلس جلوگیری می شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که اگر برخی از اصول پدافند غیر عامل در مکان‌یابی طراحی و اجرای محل ساخت مجلس رعایت می‌شد، عملیات تروریستی علیه مجلس صورت نمی‌گرفت.

رعایت اصول پدافند غیرعامل از حمله تروریستی به مجلس جلوگیری می‌کرد

سیدحسین نقوی حسینی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در دفاع از کلیات طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در برخی از شوراهای عالی در مقام سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: عملیات تروریستی علیه مجلس صورت گرفته که همه بازتاب داخلی و جهانی آن را مشاهده کردند. طبیعتا اگر برخی از اصول پدافند غیر عامل در مکان یابی، طراحی و اجرای محل ساخت مجلس رعایت می شد، قطعا مجلس مورد حمله قرار نمی گرفت.

وی افزود: از طرف دیگر در تهران سه بیمارستان ولیعصر، خاتم الانبیاء و مرکز بهداشت و درمان هلال احمر به فاصله ۱۰۰ متر کنار هم ساخته شده اند که قطعا پدافند غیر عامل چنین اجازه‌ای را نمی‌داد و آن را درست نمی دانست، چون اگر خدایی ناکرده مورد حمله قرار گیرد بحران به وجود می آید.

نقوی حسینی همچنین گفت: انتقال آب برخی از شهرها با چندین میلیون جمعیت با حرکت بیوتروریستی می‌تواند شهری را با بحران مواجه کند از این رو باید پدافند غیر عامل توصیه‌های پدافندی خود را ارائه کند تا این انتقال آب به درستی انجام شود.

وی در جمع بندی گفت: عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در این شوراهای عالی برای اعمال اصول پدافندی در مکان یابی، اجرا و طراحی پروژه ها است.

 کلیات طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در برخی از شوراهای عالی با ۱۳۴ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید که در جریان بررسی آن ولی الله داداشی، جهانبخش محبی نیا و ولی ملکی به عنوان مخالف و علیرضا سلیمی، کاظم دلخوش و حسن کامران به عنوان موافق به ایراد سخن پرداختند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir