حوادث تروریستی عراق
منابع امنیتی عراق از انفجار یک خودروی بمب‎گذاری و حمله مسلحانه به غرب استان «ذی‎قار» واقع در جنوب عراق و کشته شدن ۳۷ نفر از جمله چند ایرانی خبر دادند.

جزئیات جدید از شهادت زائران ایرانی در ناصریه عراق

وزارت کشور عراق اعلام کرد که عناصر تروریستی ظهر روز پنجشنبه به مرکز ایست و بازرسی و رستوان فدک در منطقه «الناصریه» واقع در غرب استان ذی‌قار حمله مسلحانه کرده و همزمان خودرویی بمب‌گذاری شده را منفجر کردند.

منابع خبری عراق گزارش داد که عناصر تروریستی ظهر امروز بلافاصله پس از حمله مسلحانه به رستوران فدک، یک خودروی بمب‌گذاری شده را در مرکز ایست و بازرسی فدک در منطقه الناصریه منفجر کردند.

شبکه خبری السومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش داد که عناصر مسلح با لباس‌های نظامی وارد رستوران «فدک» در غرب استان ذی‌قار واقع در جنوب عراق شدند و سپس به تیراندازی کورکورانه به سمت کسانی که در داخل رستوران بودند، اقدام کردند.

منبع امنیتی افزود: عناصر مسلح پس از این حادثه، به مرکز ایست و بازرسی فدک حد فاصل بین ذی قار و المثنی حمله و یک خودرو را در آن منفجر کردند.

شبکه المیادین گزارش داد که در این دو حادثه تروریستی، ۳۷ نفر کشته و ۸۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند. «جاسم الخالدی» رئیس مرکز بهداشت استان ذی‎قار گفته که به دلیل وخیم بودن اوضاع جسمانی برخی از زخمی‎ها احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.
 
 
جزئیات جدید از شهادت زائران ایرانی در ناصریه عراق/ تاکنون ۸ نفر از زائران ایرانی به شهادت رسیدند

خبرگزاری میزان: محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار میزان اظهار داشت : درپی حمله مسلحانه و انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل یک رستوران در نزدیکی منطقه ناصریه در جنوب عراق ۷ نفر از جمله ۳ ایرانی جان باختن.

وی بیان کرد: در زمان حادثه ناصریه دو کاروان زایران ایرانی که تحت پوشش سازمان وحج و زیارت بودند در محل حضور داشتند.

از این کاروان ها ۴ زائر مجروح شدند، کشته شدگان احتمالی ایرانی توسط کاروان های مجاز یازمان اعزام نشده بودند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: مجروحان توسط مرکز پزشکی حج و زیارت به بیمارستان منتقل شدند.


وی در ادامه گفت: با توجه به آسیب به اتوبوس ها، دو دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران اعزام کردیم.

نظافتی بیان کرد: اسکورت‌ها و محافظان کاروان‌های مجاز حج و زیارت، با عوامل گروهک تروریستی داعش درگیر شدند که این درگیری موجب آسیب‌دیدگی و مجروح شدن ۴ تن از زائران شد که متاسفانه یکی از زائران ۱۰ ساله با نام محمدیاسین روشی از کاروان هرمزگان به شهادت رسید.

 مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: دو کاروان دیگر زائران ایرانی که متعلق به کاروان‌های آزادبر استان فارس بوده‌اند، نیز در محل حادثه قرار داشتند، که ۷ نفر به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

وی افزود: کار شناسایی شهدا و مجروحان ایرانی این حادثه ادامه دارد و طی ساعات آتی نام و مشخصات آنها به اطلاع مردم می‌رسد.
 
اعلام اسامی شهدا و مجروحین ایرانی حادثه تروریستی ناصریه عراق

حسن نظافتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره جزییات و اسامی تعدادی از شهدا و مجروحان حادثه تروریستی عصر امروز ناصریه گفت: تاکنون شهادت 8 زایر ایرانی و مجروحیت تعداد دیگری از زایران تایید شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در این عملیات تروریستی که در رستوران الفدک ناصریه به وقوع پیوست تروریست‌ها به مردم بی گناه و تعدادی از زایران که در محل توقف داشتند حمله کردند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تعدادی از زایران دو کاروان مجاز از استان هرمزگان و دو کاروان ازاد بر از استان فارس در این حادثه مجروح و شهید شدند.

به گفته نظافتی اسامی اولیه شهدا و مجروحان به شرح ذیل است:

اسامی شهید کاروان حج و زیارت :

1-محمد یاسین روشی 10ساله از هرمزگان
مجروحان کاروان حج و زیارت :
1-حسین اکبرزاده. 2-طیبه زحمتکش .
3-کنیز زحمتکش.

اسامی شهدای کاروانهای ازاد بر استان فارس:

1-محمد حسین سرافراز .2-کهیار نیازی.3-جهانشیر روستا.4-الله داد چراغی.
اسامی مجروحان کاروانهای ازاد بر:
1-علیرضا شایسته خواه.2-اصغر عباسی.3-امیر حسین فقیهی.4-امین حسین فقیهی.5-فریدون غفاری.6-فریده رمضان پور.7-محسن کشاورز.

به گفته مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اسامی سایر شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی نیز در ساعتهای اتی اعلام خواهد شد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: فارس