ورود ممنوع برای زنان شورای شهر در افتتاحیه ورزشگاه امام رضا
تاج ادعای دخالت در جلوگیری از دعوت دو تن از بانوان شورای شهر مشهد به مراسم افتتاحیه ورزشگاه امام رضا را رد کرد

واکنش به خبر جلوگیری از دعوت دو تن از بانوان شورای شهر مشهد به مراسم افتتاحیه ورزشگاه امام رضا

مهدی تاج در خصوص اینکه گفته می‌شود نقل قولی از سوی او انجام شده مبنی بر اینکه بانوان به استادیوم امام رضا (ع) نیایند: همه ما به مشهد آمده‌ایم تا پروژه بزرگ ملی را افتتاح کنیم. به نوعی خود ما میهمان مردم مشهد هستیم. باید نکته‌ای را بگویم و آن اینکه هیچ نقل قولی مبنی بر اینکه بانوان را به ورزشگاه راه ندهند نداشته‌ام. بنده معتقدم که در هر شرایطی باید شان و جایگاه بانوان عزیز کشورمان رعایت شود.

سیاست ما همان سیاستی است که وزارت ورزش و جوانان اتخاذ کرده است. ما هم همانند وزیر ورزش معتقدیم که باید همه امکانات سخت افزادی و نرم افزاری در ورزشگاه‌ها فراهم شود تا بتوانیم از حضور بانوان در استادیوم‌ها بهره‌مند شویم.

سعی کرده‌ایم که در فوتبال کشور تبعیضی قائل نشویم و در حوزه فوتبال بارها شاهد بوده‌ایم که بانوان ورزشکار ما با حجاب اسلامی معرف ایران در جهان بوده‌اند. جایی که منزلت و جایگاه بانوان ایرانی حفظ شود هیچ تضادی برای ورود بانوان وجود نخواهد داشت. ما درباره ورود بانوان به ورزشگاه خواهان امکاناتی هستیم تا خدشه‌ای به نام بانوان ایرانی وارد نشود.    

گزارش تکمیلی

رییس هیات فوتبال مشهد: دعوت نکردن بانوان به ورزشگاه، سیاست فدراسیون فوتبال است

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی می‌گوید دعوت نکردن و عدم صدور مجوز برای حضور بانوان شورای شهر در دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) سیاست فدراسیون فوتبال بوده است.

مهدی برادران  درباره دلایل دعوت نکردن از اعضای شورای شهر مشهد به دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) که قرار است میان منتخب مشهد و کربلا برگزار شود، اظهار کرد: به هر حال این سیاست فدراسیون فوتبال است. ما از تهران هم که پرسیدیم سیاست کلی فدراسیون فوتبال این است که در مسابقه‌ها دوستانه و همه رقابت‌ها باید این گونه رفتار شود. تعجب میکنم که خبرنگارها از این موضوع بی اطلاع هستند!

او در پاسخ به سوال خبرنگار ما که طیبه سیاوشی نماینده مجلس در دیدار ایران و سوریه در ورزشگاه حاضر شد پس چگونه بانوان شورای شهر مشهد نمی‌توانند در این دیدار افتتاحیه حاضر شوند، تصریح کرد: من نمی‌دانم و اطلاعی درباره این قضیه ندارم.

وی تاکید کرد: ما از فدراسیون پرسیدیم، بانوان در جلسه افتتاح شرکت کردند اما فدراسیون اجازه حضور آن‌ها را در مسابقه‌ فوتبال نداد. من باید درباره این مسئله دوباره از آقای "ساکت" پرس و جو کنم.

به گزارش ایسنا، در حالی هیات فوتبال استان خراسان رضوی عالنا عدم دعوت از دو عضو زن شورای شهر مشهد در افتتاحیه ورزشگاه امام رضا(ع) را سیاست فدراسیون فوتبال می‌خواند که وزیر ورزش و جوانان بارها بر لزوم تهسل ورود خانواده‌ها به ورزشگاه‌ها تاکید کرده است.

 

خبری که منتشر شد

مسئولان آستان قدس رضوی برای دیدار افتتاحیه ورزشگاه امام رضا (ع) دو عضو زن شورای شهر مشهد را دعوت نکردند. درحالی که قرار است ورزشگاه امام رضا (ع) تا ساعاتی دیگر با برگزاری یک دیدار فوتبال، پس از وقفه‌ای بسیار طولانی نسبت به روز افتتاح در چهارشنبه آخر سال ۱۳۹۵، افتتاح شود، اما رفتار عجیب مسئولان آستان قدس در دعوت از اعضای شورای شهر مشهد، حاشیه جدیدی را برای این بازی به وجود آورده‌ است.

داستان از این قرار است که تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی از ۱۳ عضو شورای مشهد دعوت کرده تا در دیدار افتتاحیه میان منتخب مشهد و تیم کربلا به ورزشگاه بیایند، اما روی نام ۲ عضو زن شورای شهر مشهد خط قرمز کشیده‌ است و از "شهناز رمارم" و "بتول گندمی" دعوتی به عمل نیامده‌ است.

نکته جالب توجه اینکه پیش از این برای دیداری به مراتب بزرگ‌تر مثل دیدار ایران و سوریه در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بدون هیچ مشکلی دیدار را از جایگاه ویژه تماشا کرد.

در هفته‌های اخیر حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها به موضوع داغ روز تبدیل شده، عجیب است که مسئولان آستان قدس با چه استدلال و توجیهی حتی از ورود منتخبین مردم مشهد در شورای شهر ممانعت به عمل آورده‌اند.

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir