لاریجانی: ادبیات موهن ترامپ در تراز شغل کاباره‌داری اوست
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس سازمان ملل گفت: ترامپ نفهمید و به نظر می‌رسد با سطح فکری او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است.

ترامپ نمیفهمد که دنیا تغییر کرده

 علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به اساتید و معلمان، دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: امیدوارم خداوند توفیقات علمی را قرین زندگی آنان نماید.وی در ادامه اظهار داشت: لازم است از سخنان روشنگرانه و صریح رئیس‌جمهور در سازمان ملل که پاسخ درخوری به سخنان وهم‌آلود و پوچ رئیس‌جمهور آمریکا بود، تشکر کنم.

رئیس قوه مقننه افزود: آقای ترامپ نفهمید و به نظر می‌رسد با سطح فکری او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است و ملت‌ها بیدار شده‌اند و به خوبی دریافته‌اند که ایران پس از انقلاب اسلامی علیرغم دسیسه‌های غرب و شرق با اتکا به مجاهدت ملت توانست اهداف انقلاب خود را محقق کند و کشوری که زمانی انگشت نمای ژاندارمی آمریکا در منطقه بود، به ملت سرافراز با آرمان های آزادی خواهانه بدل گردید. این حادثه مهم را سایر ملل مشاهده کردند و آن را درک نمودند و لذا نوعی بیداری و هوشیاری سیاسی در ملل اسلامی به وجود آمده است که با لاف زنی‌های توخالی امثال ترامپ تغییر نمی کند.

وی در ادامه بیان کرد: آقای ترامپ حکومت ایران را دیکتاتوری خوانده است و آرزو نموده یک بار دیگر شرایط عوض شود و مردم ایران خوشحال و در رفاه باشند. قاعدتا مقصودشان تکرار حکومت دست نشانده آمریکا است. آقای ترامپ!!! ملت ایران 40 سال است که با خوشحالی و استواری حکومت دست نشانده شما را نابود کرده است و دموکراسی را جایگزین آن نمودند. شما ظاهرا نیم قرن از حوادث دنیا عقب هستید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چند ماه از انتخابات اخیر نمی‌گذرد که بیش از ۷۰ درصد ملت در انتخابات باشکوه ریاست جمهوری شرکت کردند. چطور این واقعیت را که بیش از ۱۰۰ کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به احترام رای ملت ایران شرکت کردند، نمی بینید.

لاریجانی تصریح کرد: ایشان ادعا کردند که ایران دارای پوشش کاذب دموکراسی است. آیا ایران پوشش کاذب دموکراسی دارد یا در انتخابات اخیر آمریکا که اگر معیار رای واقعی مردم بود، شما آرای لازم را کسب نکردید. کدام کشور پوشش کاذب دموکراسی دارد؟

رئیس قوه مقننه ادامه داد: آقای ترامپ ادعا کرده‌اند که ایران از تروریسم در منطقه حمایت می کند. به نظر می رسد مسئولان رژیم آمریکا دچار وارونگی ذهنی شده‌اند. مگر وزیر خارجه قبلی آمریکا در کتاب خاطرات خود اعلام نکرد که آمریکا داعش را به وجود آورد و مورد حمایت قرار داد. ما با اطلاعات به این نتیجه رسیده بودیم اما این اقرار خودتان است.

رئیس مجلس همچنین بیان کرد: مگر نمی بینید که وقتی داعش در سوریه و عراق مردم را به خاک و خون کشید، این ایران بود که طی چند سال اخیر با کمک‌های خود آنان را سرکوب کرد. ظاهرا ایشان پیرو مکتب گوبلز هستند که دروغ را آنقدر محکم بگویند که خودشان هم باور کنند.

وی افزود: از بحران یمن سخن می گویند. مگر با سلاح شما عربستان ملت مظلوم یمن را زیر آتش هوایی خود قرار نداده است؟

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: ایشان سخن همیشگی خود را تکرار نمود که توافق هسته ای با ایران برای ایالت متحده آمریکا خجالت‌آور است و فکر نمی کنم که حرف آخر را در این‌باره شنیده باشد. اینکه برای شما خجالت ‌آور است یا نیست به ما ربطی ندارد. این یک معاهده بین‌المللی است که شورای امنیت آن را تایید کرده است و آمریکا به انحاء مختلف نسبت بدان بدعهدی نموده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: می‌دانید ملت ایران با حوصله و تدبیر عمل می کند و البته ما هم فکر نمی کنیم شما حرف آخر ما را شنیده باشید که ممکن است با شرایط غیرقابل باور و بازگشت مواجه شوید.

وی افزود: البته آقای ترامپ در سازمان ملل پاسخ خود را دریافت نمود. او از رهبران جهان خواست در مقابل ایران متحد شوند و به او بپیوندند. اما دید که اکثر قریب به اتفاق رهبران جهان سخنان وی را ریشخند نموده و از معاهده هسته‌ای حمایت کردند. به غیر از رژیم صهیونیستی که مسئولان آمریکا را بازیچه خود قرار داده است.

رئیس قوه مقننه همچنین ادامه داد: جدای از اینها ادبیات موهن ایشان که در تراز شغل کاباره‌داری او است، آن هم در سازمان ملل همراه با اطلاعات غلط و سرهم بندی شده افول جایگاه آمریکا را نشان می دهد.

لاریجانی تاکید کرد: قدرت رهبران دنیا در عقلانیت گفتاری و رفتاری آنها نهفته است نه در عربده‌کشی و نااهلانه سخن گفتن. آیا برای آمریکا بهتر نبود به جای اینکه سخنان سبک‌سرانه به ایران نسبت دهد، نسبت به نسل‌کشی در میانمار تصمیم درستی می گرفتند.

رئیس مجلس همچنین اظهار داشت: لازم است از کمیسیون امنیت ملی تشکر کنم که در روزهای گذشته مستمرا پیگیر موضوع کمک‌رسانی به مسلمانان مظلوم میانمار بوده‌اند. البته لازم به ذکر است تقویت بنیه دفاعی به خصوص وجه موشکی آن مورد توجه جدی مجلس شورای اسلامی است.

وی یادآور شد: در مصوبه اخیر نیز منابع لازم را برای این امر درنظر گرفتیم و باتوجه به سوابق ما در جنگ تحمیلی تقویت بنیه دفاعی به جهت بازدارندگی جزو راهبرد دفاعی ما است و برخلاف آنچه رئیس‌جمهور آمریکا با شیطنت مطرح کرد، ما با همه همسایگان خود زندگی صلح آمیز و توام با احترام متقابل داریم و این جزو اصول سیاست خارجی ما است.

لاریجانی اظهار داشت: البته طبیعی است که در برخی موضوعات هم اختلاف نظرهایی داشته باشیم اما این مسئله مانع از همزیستی مسالمت‌آمیز نبوده و نیست.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امسال حجاج ایرانی بحمدالله از حج آرام و ان‌شاءالله مقبولی برخوردار بودند. گرچه با دولت عربستان در مسائلی اختلاف جدی داریم اما از تدارک مناسب برای حجاج تشکر می‌کنیم.

رئیس مجلس همچنین بیان کرد: لازم است دوستان ما در اقلیم کردستان عراق نیز توجه داشته باشند که با احساسات وارد میدانی نشوند که آرامش عراق را به هم بزند. مردم عراق پس از سال‌ها تحمل دیکتاتوری سفاکانه صدام و پس از دخالت نظامی سبوعانه آمریکا نظامی دموکراتیک را ایجاد کرده‌اند. گرچه از ابتدای دوره جدید کشورهایی با ایجاد درگیری‌های تروریستی مشکلاتی را برای آنان فراهم کردند اما ملت رشید عراق توانستند بر همه دشواری‌ها فائق آیند.

وی تصریح کرد: امروز عراق کشوری بزرگ و صاحب سرمایه است و می تواند زندگی سعادتمندانه‌ای را برای خود در آینده تدارک کند. لذا کسانی که این فکر را در اقلیم القا نمودند پایه‌گذار ماجراجویی جدید برای ملت عراق می شوند که سال‌ها آنها را درگیر کشمکش می کند که نتیجه آن عقب‌افتادگی آنها است.

رئیس قوه مقننه افزود: ما در سخت‌ترین شرایط نظیر بحران تروریستی اخیر داعش به کمک عراق و اقلیم کردستان پرداختیم اما نمی‌توانیم خطرات بحران جدید برای ملت عراق را نادیده بگیریم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: ماه محرم که یادآور قیام خونین اما پرمعنا و حماسه ساز حسینی است بار دیگر همه ملت و دوستداران اهل بیت را عزادار کرد.

وی گفت: امام حسین (ع) نهضتی را پایه گذاری کردند که مبارزات ضد ظلم تاریخ بشریت را هدف و جهتی دیگر داد. ایشان هنگام ورود به کربلا که در چنین ایامی بوده در خطبه‌ای کوتاه فرمود آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی‌گردد. در این شرایط یک انسان باایمان حقا باید مرگ را در آغوش بگیرد و شایق لقای الهی باشد.

لاریجانی افزود: امام حسین (ع) مسیر مبارزات علیه ظالمان و مستکبران را به ملت‌ها آموخت و فرمود در این مسیر مرگ در راه مبارزه با ظلم را سعادت می دانم لکن زندگی با ستمکاران را جز ملال و خستگی نمی پندارم.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) با چنین هدفگذاری و مبنایی مکتبی را پایه گذاری نمود که زندگی مجاهدانه را نقطه کانونی رستگاری ملت‌ها معرفی کرد، پس از انقلاب اسلامی با رهبری‌های پیشوای بزرگ انقلاب امام (ره) ملت ایران این مکتب را در مقام عمل محقق نمود و رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس که این روزها یادآور آن است در این نکته نهفته بود که زیست اجتماعی ملت ایران بر مجاهدت استوار گردید.

رئیس قوه مقننه در ادامه رحلت آیت الله راستی کاشانی را به حوزه‌های علمیه، ملت و خانواده وی تسلیت گفت و افزود: ایشان که همواره در کنار امام از نهضت اسلامی حمایت کردند از استوانه‌های انقلاب و حوزه علمیه بودند. از خداوند متعال برای ایشان علو درجات خواستاریم.

وی در پایان اظهار داشت: مطلع شدیم که والده همکار گرامی‌مان بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان، به رحمت ایزدی پیوستند. این مصیبت را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت گفته و برای آن مرحومه از خداوند متعال طلب مغفرت داریم. البته مجمع نمایندگان قزوین نیز به نماینده تاکستان تسلیت گفتند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir