بمباران مرزهای کردستان عراق
وزارت خارجه منطقه کردستان عراق سرکنسول ایران در اربیل را احضار کرده است.

احضار سرکنسول ایران در کردستان عراق

وزارت خارجه منطقه کردستان عراق سرکنسول ایران در اربیل را احضار کرده است.

در جریان رزمایش محرم صورت گرفت

به گزارش فارس، مقامات منطقه کردستان عراق در ادامه اظهارنظرهای اخیر ضد ایرانی خود، از احضار سرکنسول ایران در اربیل به وزارت خارجه این منطقه خبر داده‌اند.

روز دوشنبه برخی مقامات و رسانه‌های منطقه کردستان عراق مدعی «حملات توپخانه‌ای مرزی ایران» به مناطق همجوار با این منطقه شدند.

حالا وزارت خارجه منطقه کردستان عراق اعلام کرده که در اعتراض به این موضوع، ‌سرکنسول ایران در اربیل را به این وزارتخانه احضار کرده است.

به گزارش «کردستان 24»، در بیانیه این وزارتخانه همچنین حملات ادعایی توپخانه‌ای ایران، «محکوم» شده است.

 

آتش سنگین توپخانه قرارگاه حمزه سیدالشهداء در منطقه عمومی شمال غرب کشور


مرحله اصلی رزمایش امنیتی محرم در منطقه عمومی شمال غرب کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز؛ مرحله اصلی رزمایش امنیتی محرم دقایقی پیش با رمز مقدس «یا حسین(ع)»  با حضور سردار شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان و مسئولین عالی رتبه نظامی در منطقه عمومی شمال غرب کشور آغاز شد.

بنابراین گزارش در مرحله اصلی این رزمایش امنیتی که با محوریت قرارگاه حمزه سیدالشهداء برگزار می شود یگان‌های پیاده، زرهی، جنگال، هوانیروز و موشکی به تمرین آمادگی‌های دفاعی می‌پردازند.

انجام عملیات های ترکیبی در رزمایش امنیتی محرم

 سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در حاشیه رزمایش محرم عنوان داشت: مهمترین هدف ما در رزمایش ایجاد هماهنگی و اجرای عملیات ترکیبی رسته ها با یکدیگر بوده است که به فضل الهی این امر محقق شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تشریح کرد: در این رزمایش علاوه بر اینکه یگان‌های مختلف به تمرین آمادگی های خود پرداختند، هماهنگی آنها با یکدیگر و در شرایط واقعی به نمایش درآمد.

وی افزود: منطقه رزمایش از مناطق مورد علاقه ضدانقلاب در گذشته بوده که با انجام رزمایش ها و عملیات های مقتدرانه سپاه در آن منطقه از لوث اشرار و ضدانقلاب پاک شد.

سردار پاکپور در پایان با اشاره به نقش، اهمیت و جایگاه مأموریت های قرارگاه‌های عملیاتی سپاه در برقراری امنیت پایدار مناطق مرزی اظهار کرد: قرارگاه‌های نیروی زمینی سپاه از جمله قرارگاه قدس و حمزه سیدالشهداء (ع) به طور دائم و مستمر در حال انجام عملیات، رزمایش و تمرین آمادگی ها می باشند.

 

 مشاور بارزانی: به حمایت اسرائیل چشم دوخته‌ایم

 به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، "ویزیت رابینا" نویسنده سایت "ان آر جی" با میرزا دینای مشاور بارزانی ملاقات کرد، کسی که چشم انتظار حمایت و کمک اسرائیل در ساختن کشور آینده آنها (کردها) است.

میرزا دینای گفت: لازم است که اسرائیل به حمایت از کردها ادامه دهد و "ما در تلاش برای کسب حمایت ملت یهود و دولت اسرائیل هستیم و تمایل داریم که به ما در ایجاد یک کشور دموکراتِ سکولار نظیر دولت اسرائیل – که به ادعای دینای- جواهر خاورمیانه است، کمک کند".

رژیم اسرائیل تنها طرفی در جهان است که حمایت خود را از برگزاری همه پرسی جدایی طلبی اقلیم کردستان عراق اعلام کرده است.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با وجود مخالفت های گسترده جهانی بر برگزاری این همه پرسی اصرار دارد.

 

سردار آسودی : حمله ایران به کردستان عراق کذب و شیطنت رسانه های غربی است

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:جدول رزمایش های کشور مشخص است و بر اساس این زمانبندی در حال حاضر نیروی زمینی سپاه در حال اجرای رزمایش در غرب کشور است.حمله ایران به عراق کذب بوده و شیطنت رسانه های غربی برای به حاشیه بردن رزمایش سپاه است.

 

تکذیب ادعای احضار سرکنسول ایران در اربیل

برخی رسانه‌های خارجی از احضار مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل خبر داده‌ بودند که یک مقام آگاه در سرکنسولگری، این خبر را تکذیب کرده و آن را نادرست خواند. برخی رسانه‌های اقلیم کردستان عراق و نیز رسانه‌های غربی با انتشار خبری ادعا کرده بودند که اقلیم کردستان عراق مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل را به دلیل آنچه حملات توپخانه‌ای عنوان داشته، احضار کرده است.

ادعای رسانه‌های فوق در حالی است که «رزمایش» امنیتی دفاعی محرم نیروی زمینی سپاه از امروز در استانهای آذربایجان غربی و کردستان آغاز شده است.

 

مرزهای هوایی ایران با اقلیم کردستان مسدود شد

کیوان خسروی با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی که صبح روز یک شنبه به منظور بررسی درخواست دولت مرکزی عراق در خصوص انسداد مرزهای کشورمان با اقلیم کردستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به موثر واقع نشدن تلاش‌های سیاسی خیرخواهانه کشورمان و اصرار مسوولان اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندوم در این منطقه با در خواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی ایران بر روی پروازهایی که مبداء آن اقلیم کردستان است مسدود شد.

وی افزود: بر اساس این تصمیم کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاه‌های اقلیم کردستان نیز متوقف شده است.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم‌های عجولانه برخی مسوولان اقلیم کردستان ضمن محدود کردن قدرت بازیگری و گفت‌وگوی سازنده کردها در حاکمیت عراق ،امنیت مردم کرد، کشور عراق و منطقه را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا،‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از این اعلام کرده بود، ایران به طور قطع صرفاً، دولت واحد، یکپارچه و فدرال عراق را به رسمیت می‌شناسد.

وی مشروعیت معابر و گذرگاه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران با مناطق اقلیم کردستان عراق را صرفاً بدلیل وجود اقلیم به عنوان بخشی از عراق یکپارچه عنوان کرد و اظهار داشت: توافقات مرزی صرفاً با محوریت دولت مرکزی عراق پابرجا بوده و جدایی اقلیم کردستان از دولت مرکزی عراق به معنای مسدود شدن تمامی معابر و گذرگاههای مشترک مرزی خواهد بود.

شمخانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به وجود توافقات نظامی و امنیتی میان ایران و اقلیم کردستان عراق خاطر نشان کرد: جدایی اقلیم کردستان از خاک عراق به مفهوم پایان یافتن تمامی این توافقات خواهد بود و پس از آن ایران در چارچوب تامین امنیت مرزهای مشترک در رویکرد خود برای مقابله با حضور و فعالیت ضدانقلاب ایرانی که در مناطقی از کردستان عراق تردد دارند به صورت جدی تجدید نظر کرده و با شیوه‌های کاملاً متفاوت نسبت به گذشته رفتار خواهد کرد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: فارس/ ایسنا/تسنیم