شیطنت رسانه‌ای در انتشار اخبار غیرواقع درباره رزمایش "محرم"
هم‌زمان با آغاز رزمایش امنیتی "محرم" که از صبح روز یک‌شنبه در منطقه عمومی شمال غرب کشور آغاز شده است، برخی رسانه‌های محلی اقلیم کردستان و ترکیه اخباری مبنی بر بمباران روستاهای مرزی ایران و کردستان عراق از سوی نیروهای نظامی ایران منتشر کردند که بیش‌تر شیطنت رسانه‌ای است.

اقدام عجولانه رسانه‌های کرد در انتشار اخبار غیرواقع درباره رزمایش "محرم"

خبرگزاری آناتولی عصر روز یک‌شنبه به نقل از بیانیه‌ای که حزب اتحادیه میهنی اداره اقلیم کرد عراق در سایت رسمی خود قرار داده است، اعلام کرد: نیروهای ایرانی با توپ‌خانه مناطق کوهستانی به ویژه شش روستا در منطقه بالکایتی و حاج عمران استان اربیل در نزدیکی مرز ایران را بدون وقفه مورد هدف قرار می‌دهند.

این اخبار بدون اشاره به برگزاری مانور امنیتی "محرم" که در این منطقه از صبح امروز در حال برگزاری است منتشر شده است.

بر اساس اعلام سخنگوی رزمایش محرم این رزمایش با محوریت قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ص) در ارتفاعات اشنویه در حال انجام است.

بر اساس اعلام منابع داخلی ایران در روز جمعه در حاشیه رژه نیروهای مسلح در تهران برگزاری این رزمایش اعلام شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه مهم‌ترین هدف برگزاری رزمایش محرم را ایجاد هماهنگی و اجرای عملیات ترکیبی رسته‌ها با یکدیگر دانسته و بر  اهمیت و جایگاه مأموریت‌های قرارگاه‌های عملیاتی سپاه در برقراری امنیت پایدار مناطق مرزی تاکید کرد.

هم‌چنین سخنگوی رزمایش امنیتی محرم با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن این رزمایش روز یک‌شنبه گفته است: پیام رزمایش امنیتی محرم صلح، آرامش برای امنیت دوستان است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسواری سخنگوی رزمایش امنیتی محرم در حاشیه این رزمایش با اشاره به این که مرحله اصلی رزمایش امنیتی محرم با انجام عملیات تک به ارتفاعات کفارستان آغاز شده گفت: در این مرحله از رزمایش آتش سنگین ادوات توپ‌خانه، تک سنگین نیروهای تکاور با پشتیبانی تانک‌های T72S نیز انجام شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روز نخست رزمایش گفت: تاخت شبانه، آتش و انفجارات و عملیات گشت و شناسایی در مناطق مرزی و ایست و بازرسی از اقدامات صورت گرفته در روز نخست رزمایش بود.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌آید رسانه‌های محلی اقلیم کردستان برگزاری رزمایش سپاه در منطقه شمال غرب کشور را با توجه به تحولات در این منطقه به ویژه برگزاری همه‌پرسی در کرستان عراق را به طور عجولانه بزرگنمایی و موجبات ترس و وحشت مردم و افکار عمومی منطقه شده‌اند.

متاسفانه در این میان برخی رسانه‌های فرامنطقه‌ای این اخبار را دستمایه قرار داده و در چارچوب سیاست تفرقه‌افکنانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به باز نشر این اخبار خلاف واقع می‌پردازند.

همچنین منابع خبری غیررسمی از احضار مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل خبر داده‌اند.

هنوز هیچ یک از مقامات ایرانی این اخبار را تایید نکرده‌اند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir