جزییات گفتگوی تلفنی روحانی با پوتین
رییس جمهور در گفت وگوی تلفنی رییس جمهور روسیه، با استقبال از گسترش روابط همه جانبه تهران – مسکو تاکید کرد که روابط دو کشور با پیشبرد طرحهای در دست اجرا بیش از پیش مستحکم خواهد شد.

استقبال از گسترش روابط همه جانبه تهران – مسکو

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی "ولادیمیر پوتین"  با ایشان ، ضمن اشاره به نشست قریب الوقوع روسای جمهوری ایران ، روسیه و جمهوری آذربایجان در تهران گفت: ما برای روابط سه جانبه ایران، روسیه  و آذربایجان اهمیت قائل هستیم و در اجلاس پیش رو ، مسایلی را که مورد توجه سه کشور است،  در دستور کار قرار خواهیم داد.

روحانی به مواضع مشترک دو کشور در موضوع سوریه و پیگیری اجلاس آستانه اشاره کرد و گفت: در مساله سوریه ما جدی هستیم  و معتقدیم اکنون نگاه همه دنیا به مذاکرات آستانه و همکاری های سازنده ما  در سوریه معطوف است.

رییس جمهور افزود:  تمامیت ارضی در منطقه و عدم تغییر مرزها برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز  اهمیت است و ما کاملا آماده ایم روند همکاری ها و هماهنگی ها را برای اجلاس بعدی آستانه ادامه دهیم.

روحانی با اشاره به تحولات جاری عراق اظهارداشت: برای جمهوری اسلامی ایران امنیت منطقه و حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق بسیارمهم وحیاتی است و هماهنگی و همراهی کشورهای منطقه در این ارتباط بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این گفت وگوی تلفنی بار دیگر بر عزم مصمم مسکو برای توسعه همه جانبه روابط با تهران تاکید کرد و اجرای سریع پروژه ها و طرحهای در دست اجرا را در مسیر تقویت بیش از پیش این روابط تاثیر گذار دانست.

رییس جمهور روسیه همچنین به نشست قریب الوقوع سه جانبه سران ایران ، روسیه و آذربایجان اشاره کرد وگفت: دامنه گسترده ای از موضوعات در ارتباط با تقویت همکاریهای همه جانبه سه کشور در اجلاس تهران به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.

پوتین همچنین در گزارشی از اجلاس های پیشین درباره سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان و تمجید از مواضع سازنده تهران در این نشست ها گفت:  همکاری های مشترک دو کشور به همراه ترکیه درباره سوریه، همچنان با قوت و تا برقراری آرامش در سوریه و از بین بردن تروریست ها تداوم خواهد یافت.

رییس جمهور روسیه همچنین با تبیین مواضع مسکو در قبال تحولات عراق گفت دولت روسیه از دولت بغداد و تمامیت ارضی عراق حمایت می کند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir