ولایتی: ساکت نمی‌نشینیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که بارزانی در سراشیبی سقوط قرار دارد گفت: به طور حتم کردها قبل از دولت عراق وی را سرنگون خواهند کرد.

کردها قبل از دولت عراق بارزانی را سرنگون خواهند کرد

 علی اکبر ولایتی روز سه‌شنبه) در ­همایش آشنایی با سامانه‌های علم‌سنجی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان گفت: اقدامی که از سوی ­آقای بارزانی انجام شد، کاری بی‌ارزش است که حتما­ ­نتیجه مثبت ندارد.

وی با تاکید بر غیر قانونی بودن همه پرسی در منطقه کردستان عراق، گفت: نتیجه این اقدام آشفتگی سیاسی در منطقه خواهد بود.

ولایتی ادامه داد: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها پشت صحنه و اسرائیلی‌ها روی صحنه این قضیه هستند، زیرا ­آن‌ها از داعش نتیجه نگرفتند و ­به تفرقه‌افکنی میان مسلمانان و کشورهای اسلامی روی آورده‌اند و این حرکت نمایشی نیز از قبل شکست خورده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ­خاطرنشان کرد: متأسفانه آقای بارزانی از مدت‌ها پیش با صهیونیست‌ها ارتباط پیدا کرده و از فلسطین درس نگرفته است. این همه پرسی آغاز سقوط سیاسی آقای بارزانی است. مردم شریف کرد زیر بار این ننگ نخواهند رفت و آنچه که در این همه پرسی به دست می‌آید معلوم نیست که چقدر صحت دارد و به چه میزان رأی داده‌اند. علاوه بر این هنگامی که حکومتی امری را به مردم تحمیل می‌کند، نتایج آن قابل قبول نیست.

وی گفت: مردم کرد در مبارزه علیه دشمنان اسلام در صف مقدم بوده‌اند، اما ­آقای بارزانی سرنوشت خود را به ­­وابستگی با ­اسرائیل گره زده است و ­خیلی زودتر از آن چیزی که دیگران سقوط کردند، وی به سوی سقوط می‌رود.

ولایتی تاکید کرد: کردستان عراق بخشی از عراق است و مردم عراق ساکت نمی‌نشینند. همچنین کشورهای منطقه مانند ایران و ترکیه و یا دیگر کشورها نیز ساکت نمی‌نشینند و در مقابل چنین انحراف بسیار بد و نفرت‌آوری که آقای بارزانی در پیش گرفته است، می‌ایستند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: بارزانی ­باید عقب‌نشینی کند یا با وی مقابله خواهند کرد، بدون تردید منطقه کردستان عراق، جزئی از عراق است و جمهوری اسلامی ایران مصمم است که تمامیت ارضی کشورهای منطقه به ویژه کشورهای دوست و هم پیمان مانند عراق و سوریه حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران در شش سال گذشته در سوریه از تجزیه این کشور جلوگیری کرده است، افزود: بارزانی دلال صهیونیست‌ها برای تجزیه کشورهای اسلامی است و با عنایت به تجربه‌ای که ملت‌های مسلمان از تجربه تلخ فلسطین دارند اجازه نخواهند داد اسرائیل دوم تشکیل شود. ­

ولایتی گفت: بارزانی در سراشیبی سقوط قرار دارد مطمئناً مردم کرد قبل از دولت عراق وی را سرنگون خواهند کرد و این لکه ننگ را از دامن جهان اسلام پاک می‌کنند. ­ ما از تمامیت ارضی همه کشورهای اسلامی مثل سوریه و عراق حمایت می‌کنیم و به درخواست دولت قانونی عراق در این کشور حضور فعال داریم. ­

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تجلیل از تاریخ چند هزار ساله مردم کرد بزرگانی نظیر صلاح‌الدین ایوبی و میرزاده عشقی را نقطه افتخار این مردم دانست که صلاح‌الدین در جنگ با صلیبی‌ها افتخارات بزرگی برای مسلمانان کسب کرده است. ­

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir