از سوی رئیس‌جمهور نیز صحبت‌هایی با من صورت گرفته، ولی من تمایلی برای پذیرش سمت و مسوولیت اجرایی ندارم.
 
کلهر در گفت و گو با ایسنا با تاکید بر این‌که " فردی که می‌خواهد به عنوان وزیر انتخاب شود باید جوان و سنی 30 تا 40 سال داشته باشد" اظهار کرد: در دولت نهم جوان‌ترین فرد که به عنوان وزیر معرفی شد، دکتر باقر لنکرانی بود. وی در مجلس با رای کمی به علت جوان بودن رای اعتماد گرفت، ولی ما دیدیم که ایشان در حال حاضر یکی از بهترین وزرای دولت نهم هستند.

وی گفت: معتقدم که باید وزرا جوان باشند و در سن 30 تا 40 سال قرار داشته باشد و افرادی به سن و سال من به آن‌ها مشورت دهند و این افراد از این تجربیات استفاده کنند.

وی با بیان این‌که " من خود را برای وزارت مناسب نمی‌دانم و خودم را انتخاب نمی‌کنم" گفت: البته من به دولت کمک می‌کنم.

مشاوره رسانه‌ای رییس‌جمهور با اشاره به مسوولیت‌های خود از زمان شهید رجایی تاکنون خاطرنشان کرد: من به دولت‌های مختلف در جمهوری اسلامی کمک کرده‌ام و اکنون نیز کمک می‌کنم و حتی اگر آقای میرحسین نیز رییس‌جمهور می‌شدند من به ایشان کمک می‌کردم.

کلهر با بیان این‌که " کسی که به عنوان وزیر ارشاد انتخاب می‌شود باید به دنبال ایجاد تحول فرهنگی در جامعه باشد" گفت: ما در حال حاضر اشکالات جدی در عرصه‌ فرهنگی داریم و بسیاری از مشکلاتی که اکنون در جامعه به عنوان مشکل سیاسی به آن نگاه می‌شود، به نظر من مشکل فرهنگی هستند و ما باید به سمت تحول در عرصه فرهنگی حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که " تضارب آرا امر مفیدی است ولی تقابل چیز خوبی نیست" گفت: من نه به عنوان کلهر بلکه به عنوان کسی که دغدغه‌ فرهنگی دارد، برنامه‌هایی که باید در عرصه فرهنگی اجرا شود را به رییس‌جمهور و کسانی که در این عرصه موثر هستند می‌دهم و به کسی که به عنوان وزیر انتخاب می‌شود، کمک خواهم کرد. معتقدم که فردی که وزیر می‌شود باید به سمت تحول فرهنگی حرکت کند.

وی ادامه داد: معتقدم 13 میلیونی که به آقای موسوی رای دادند یکی از تقاضاهای بسیار مهم آن‌ها، ایجاد تحول فرهنگی در جامعه بود و اگر این مشکلات فرهنگی در جامعه برطرف نشود، جامعه دچار مشکلات بیشتری می‌شود.

مشاوره رسانه‌ای رییس‌جمهور به بخشی از این مشکلات فرهنگی اشاره کرد و گفت: مثلا ما می‌بینیم که عزاداری‌ها در کشور ما جنبه عمومی دارد در حالی که جشن‌ها جنبه عمومی ندارد و بلکه جنبه خصوصی دارد در صورتی که جشن‌ها نیز باید جنبه عمومی داشته باشند، دولت و شهرداری برای مراسم جشن‌ها هزینه کنند.

وی گفت: مثلا دو سه روز قبل از عزا رادیو و تلویزیون ما تبدیل به عزاخانه می‌شود ولی تلویزیون برای روز جشن‌ها اقدام خاصی انجام نمی‌دهد در صورتی که برای چنین روزهایی باید تمام کنسرت‌ها در کشور ما آماده‌ اجرا باشند، مراسم برگزار شود، در میادین جشن‌های باشکوه برگزار شود.

وی همچنین با اعتقاد بر این‌که " باید زمینه‌ای فراهم کنیم که زنان ما بتوانند سوار دوچرخه شوند" گفت: چطور در زمان گذشته زنان ما وقتی سوار الاغ می‌شدند، مشکلی نداشت ولی اکنون سوار دوچرخه شدن مشکل دارد؟ این مشکل یک مشکل فرهنگی است که باید برطرف شود و باید این زمینه را فراهم کرد که زنان بتوانند با دوچرخه و موتورسیکلت مثلا به محل کار خود بروند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir