آیت‌ الله حائری از رئیس اصلاحات حلالیت خواست
آیت‌ الله «محی‌الدین حائری‌شیرازی»، امام جمعه‌ سابق شیراز و از اعضای سابق مجلس خبرگان، از رئیس دولت اصلاحات حلالیت طلبید.

حلالیت طلبیدن از رئیس دولت اصلاحات

 آیت‌ الله «محی‌الدین حائری‌شیرازی»، امام جمعه‌ سابق شیراز و از اعضای سابق مجلس خبرگان، از رئیس دولت اصلاحات حلالیت طلبید. فرزند او یعنی شهاب‌الدین حائری در خبری را که در فضای مجازی منتشر شده بود، تأیید کرد و گفت متن حلالیت‌خواهی که منتشر شده متعلق به پدرم است.
 
در متنی که آیت‌ الله حائری‌ شیرازی مرقوم کرده آمده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«عارضه‌ اخیرم که تکلم در حد «سلام» و «والسلام» است، نه نشان‌دهنده‌ پایان عمرم است و نه چیز دیگر؛ ولی فرصتی است تا از همه کسانی که در وادی رقابت سیاسی و... به آنها ستم کرده‌ام، حلّیت بطلبم.
 
مثلا از شخصی پرسیدم شما چرا می‌گویید خاتمی رئیس‌ جمهور شود؟ او گفت: چون خوشگل است. گفتم: یزید هم خوشگل بود. بالاخره اگر در این دنیا حلال نکند، عاقبتِ روز بازخواستم، سیاه‌رویی است. از همه حلّیت می‌طلبم. دعا فرمایید».
 
آیت‌الله، گویا این مطلب را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ٧٦ مطرح کرده بود. حال عمومی آیت‌الله به روایت پسرش، اگرچه مساعد نیست؛ اما هم‌اکنون برای زیارت به مشهد رفته است. محمدصادق حائری‌شیرازی، ملقب به محی‌الدین، امام‌جمعه سابق شیراز و نماینده سابق این شهر در خبرگان رهبری است. آیت‌الله برای این دوره از خبرگان هم نامزد شده بود که در میانه انتخابات کناره گرفت.
 
فرزند او محمدعلی درباره این کناره‌گیری در پستی انتقادی در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود: «... پس از آنکه جامعه محترم مدرسین و جامعه معزز روحانیت ... با حیثیت سیاسی پدرم بازی کردند، ایشان رسما از ادامه کاندیداتوری کناره‌گیری کرده و انصراف دادند.
 
زمانی پدرم را عمار انقلاب می‌خواندند. آنها که تاب تحمل آرای آزاد مردانی مانند پدرم را که خود لقب عمار به او داده بودند، نداشتند؛ پس غیر افکار خود آرای چه کسانی را می‌توانند تحمل کنند». پیش‌تر از آن اعلام شده بود که این کناره‌گیری به دلیل حمایت‌نکردن جامعتین از حائری بوده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir