جدال لفظی در صحن علنی مجلس
جلسه علنی امروز با جدال لفظی میان رئیس مجلس و کاظم دلخوش کارش را آغاز کرد.

جدال لفظی میان رئیس مجلس و کاظم دلخوش

 گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تخلفات منطقه آزاد ماکو موضوعی بود كه در دقایق اولیه مجلس در دستور كار قرار گرفت. در مسیر بررسی این گزارش بود كه كاظم دلخوش با تكیه بر اخطاری زبان به گلایه از این گزارش گشود و زمانی كه لاریجانی این اخطار را درست تشخیص نداد، اسباب تنش لفظی میان این دو نفر فراهم شد.
دلخوش نماینده مردم صومعه سرا،‌ گفت: رئیس كمیسیون اقتصادی من را به عنوان سرگروه بررسی پرونده انتخاب كرد. اخطار من این است كه به گزارش كارگروه سر سوزنی توجه نشد.لاریجانی به دلخوش، پاسخ داد: ما در قانون چنین چیزی نداریم. این موضوع اشكال آیین نامه ای و قانون اساسی ندارد. كمیسیون مامور به بررسی بوده است و میتوانست كارگروه تشكیل دهد یا تشكیل ندهد. حالا تشكیل داده است اما به نظر كارگروه در كمیسیون رأی نیاورده است.

دلخوش در میان صحبت‌های لاریجانی وارد شد و توضیح داد:آقای رئیس من نمی خواهم ادامه بدهم،‌اجازه بدهید مطالب دیگر را نگویم. شما اگر میخواهید اینگونه ادامه بدهید یعنی شأنی برای نماینده ها قائل نیستید. لاریجانی هم خطاب به دلخوش گفت: چرا شأن قائل نیستم؟ اتفاقا این بیان شما نشان میدهد كه شأن قائل نیستید. 10 نفر از نمایندگان گفتند كه در ماكو تخلف صورت گرفته است. این را به كمیسیون داده اند،‌كمیسیون موضوع را رسیدگی كرد و در حین رسیدگی یك كارگروه تشكیل داد. حالا كارگروه نظر دیگری داشته و كمیسیون آن نظر را نپذیرفته است. كجای این كار خلاف است؟ البته به نظر من احترام به نمایندگان همین است كه ما اصرار داریم و به آیین نامه عمل می‌كنیم.

برخی در این حین با گفتن احسنت لاریجانی را همراهی می كردند.

دلخوش كه گویا از لحن صحبت لاریجانی دلخور شده بود. ادامه داد: آقای دكتر ما كه به شما احترام میگذاریم اما شما اول صبح اینجوری می فرمایید؟ این نحوه برخورد نیست! من سه دوره نماینده مجلس هستم. لااقل اشكال ندارد به من بگو دلخوش خفه شو و حرف نزن! من ساكت می شوم.

لاریجانی كه تلاش می‌كرد تا فضا را آرام كند، گفت: خواهش میكنم احساساتی حرف نزنید. اما دلخوش كه گویا خیلی از لاریجانی دلخور شده بود گفت كه «من اصلا دیگر صحبت نمیكنم.»

رئیس مجلس تلاش كرد با توضیح موضوع،‌ این تنش را ختم به خیر كند و گفت: خب به اندازه كافی صحبت كردید دیگر. اخطار آقای دلخوش این است كه ما قسم خوردیم باید قانون رعایت كنیم،‌خب قسم خوردیم كه باید چه كار كنیم،‌باید آیین نامه را رعایت كنیم. ایشان می گویند رئیس كمیسیون من را به عنوان كارگروه گذاشته و بررسی كرده ایم، اما حرف های من در كمییسیون مورد توجه قرار نگرفت. براساس آیین نامه ما باید به نظر كمیسیون توجه كنیم. اما خب ایشان اصرار دارند. به نظرم بحث را ادامه ندهیم.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir