موضع کیهان هدیه ای به ترامپ!
کارچاق‌کن صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران می‌گوید موضع کیهان در برابر بدعهدی‌های آمریکا، هدیه بی‌نظیر به ترامپ است.

از وطن فروشی در مجلس ششم تا تظاهر به غیرت مقابل کیهان

کیهان دیروز در تیتر اول خود با اشاره به تشدید پشت سرهم تحریم‌های آمریکا که ناشی از احساس بی‌عملی دولت ایران است، تصریح کرد توقف اجرای برجام، تنها راه مقابله با گسترش دشمنی‌ها و تحریم‌هاست. احمد شیرزاد عضو بدنام فراکسیون مشارکت در مجلس ششم در واکنش به این تیتر کیهان به «فرارو» گفته است: «گاهی نسبت به سلامت عقلی کسانی که این گونه مسائل بدیع را مطرح می‌کنند شک می‌کنم. در شرایط حاضر من فکر می‌کنم ساده‌ترین دانشجویان علوم سیاسی برایشان قابل درک است که این کار هدیه‌ای بی‌نظیر به ترامپ است.»
 
به گفته شیرزاد «اگر واقعاً کسانی می‌خواهند به عنوان عامل آقای ترامپ فعالیت کنند، بحث دیگری است اما اگر منافع ملی در میان است، این پیشنهادها نادرست است. الان آمریکایی‌ها به دنبال برهم زدن توافق هسته‌ای هستند تا بتوانند تحریم‌های شدید و کمرشکن علیه ایران وضع کنند.»
 
وی می‌افزاید: «مشکل آمریکایی‌ها در این راه این است که برجام یک توافق بین‌المللی است، سازمان ملل آن را تأیید کرده است، مصوبه شورای امنیت را دارد و متحدین آمریکا و روسیه و چین مخالف بر هم زدن آن هستند و دولت ایران به عنوان طرف اصلی ماجرا به دنبال حفظ چارچوب توافقنامه است.»
 
شیرزاد افزود: «در چنین شرایطی این تنها ترامپ و متحدانش است که از وارونه شدن این دیگ سود می‌برد. اینکه ما بیاییم دو دستی این هدیه را به ترامپ تقدیم کنیم، کسی که این پیشنهاد را مطرح می‌کند یا از ترامپ الهام می‌گیرد و یا باید در سلامت دیدگاه او تردید کرد.»
 
او درباره یکطرفه شدن برجام گفت: «برجام فقط یک موافقتنامه بین ایران و آمریکا نیست، موافقت‌نامه‌ای جهانی است. توافق‌نامه موضع نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، ما نمی‌توانیم از موضع نظام تخطی کنیم. نظام با همه طرف‌های درگیری در مسئله مذاکره کرده است. اگر قرار بود غیر از این باشد که می‌رفت فقط با آمریکا مذاکره می‌کرد.»
 
به گفته شیرزاد «برجام موافقت‌نامه جهانی است و ایران به تعهداتش پایبند است و افتخار می‌کنیم که ایران به تعهدش عمل می‌کند و پیمان‌شکن نیست. از آنطرف هم آمریکایی‌هایی که عقلانیت دارند نسبت به رفتار ترامپ ابراز شرمساری می‌کنند و می‌گویند اگر توافق بر هم بخورد حیثیت و وجاهت بین‌المللی آمریکا از دست می‌رود و کسی دیگر به مذاکره با ایالات متحده اعتماد نخواهد کرد.
 
این اظهارات در حالی است که به تصریح خو‌شبینی مقامات دولتی، برجام پیاپی از سوی آمریکایی‌ها نقض شده است، تا آنجا که به خاطر همین فشارهای ناقض برجام و به تأکید آقای ظریف «بعد از 20 ماه هنوز نتوانسته‌ایم حتی یک حساب بانکی در انگلیس باز کنیم». و البته تحریم‌های شدیدتر که برجام را بالکل از حیز انتفاع ساقط می‌کند در راه است، از سوی دیگر اروپایی‌ها جز برخی انتقادهای لفظی، هیچ اعتراض عملی به عهدشکنی‌های پیاپی آمریکا نکرده‌اند و هیچ سرمایه‌گذار و بانک بزرگ اروپایی هم به اعتبار همین فشارهای آمریکا حاضر به همکاری با ایران نشده است. هم‌اکنون امکان دسترسی به درآمدهای نفتی وجود ندارد و به همین دلیل مثلاً ما پول نفت فروخته شده به کره جنوبی را با واحد پول این کشور دریافت می‌کنیم یا مجبوریم به جای آن کالا وارد کنیم.
 
اما از همه جزئیات فنی ماجرا که بگذریم و بارها در گزارش‌ها و تحلیل‌های کیهان مستندات عنوان شده، فرار به جلوی فرد بدنامی مانند شیرزاد است که از سود و زیان کشور و هدیه به دشمنان ایران سخن می‌گوید و دنبال عامل‌ترامپ می‌گردد.
 
این نماینده سابق مجلس در آغاز فضاسازی آمریکا و صهیونیست‌ها و سازمان منافقین علیه برنامه هسته‌ای ایران، ضمن نطقی خیانت‌آلود در مجلس ششم مدعی شد 19 سال به دنیا دروغ گفته‌ایم و حالا دم خروس بیرون زده است.
 
همین ادبیات وطن‌فروشانه وی باعث شد رئیس‌مجلس وقت (کروبی) او را پشت تریبون نگه دارد و اعتراض کند مبنی بر اینکه چرا مثل رادیو اسرائیل حرف می‌زنی؟! آدمی دون‌پایه در این حد حالا مدعی تشخیص سود و زیان برای کشور است. در پاسخ او باید به بیان توبیخ‌آمیز امیر مؤمنان(ع) خطاب به اشعث بن‌قیس استناد کرد.
 
اشعث (از خیانتکاران جنگ صفین) هنگامی که امام(ع) مشغول خطابه بود، به اعتراض گفت «این سخن به ضرر تو بود نه به نفع تو»: امام نگاه معناداری به اشعث کرد و فرمود: تو چه می‌فهمی چه چیزی به ضرر یا سود من است. لعنت لعنت‌کنندگان بر تو باد ای دروغ‌باف فرزند دروغ‌باف، ای منافق... آن کس که شمشیر دشمن را به سوی قوم خود رهنمون شود و تهدید را به جانب آنها بکشاند، سزاوار است که نزدیکان او را دشمن شمارند و دیگران هم از او ایمن نباشند».
 
کسی که 14 سال پیش تبدیل به صدای منافقین و رادیو اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران شده بود و برای دشمن سند جعل می‌کرد، اکنون غلط می‌کند درباره دشمن و دوست و سود و زیان و مصلحت کشور حرف بزند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: کیهان