محسن آرمین: هیچ‌ گاه بازجو نبوده‌ام
حسن آرمین به اظهارات سردار نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه درباره سابقه خود پاسخ داد.

واکنش به اظهارات سردار نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه

 حسن آرمین به اظهارات سردار نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه درباره سابقه خود پاسخ داد. آرمین گفت: «درباره بازجویی و اقدام به شیوه ساواک و… هرچند قبلا هم یکی دو بار توضیح داده‌ام و نیازی به توضیح نمی‌بینم، عرض می‌کنم که بنده هیچ‌گاه عضو ‌نهادهای اطلاعاتی و امنیتی یا دادستانی نبوده‌ام. در سال ۶۰ هم‌زمان با اعلام جنگ مسلحانه از سوی مجاهدین خلق بنده به همراه جمعی دیگر از اعضای سازمان برای کمک به سپاه برای مبارزه با مجاهدین خلق به سپاه رفتیم. کمتر از یک‌سال عضو پیمانی سپاه بودم.
 
اما از آنجا که اولا امام دستور داده بودند که اعضای گروه‌های سیاسی میان سپاه و عضویت حزب و گروه خود یکی را انتخاب کنند و ثانیا گرایش و علاقه من به کارهای فکری و سیاسی بود و نه نظامی. به همکاری خود با سپاه پایان دادم و به فعالیت‌های فکری و سیاسی خود ادامه دادم».

پیش از این سردار نجات درباره آرمین گفته بود: اینکه کسی که در بند 209 بوده افتخار است چراکه با گروهکی‌ها و تروریست‌ها برخورد کرده است. اگر کسی امروز آن را انکار می‌کند می‌خواهد بگوید من مخالف برخورد با منافقین بودم! البته ما خوشحال می‌شویم که امثال ایشان که کمکی به انقلاب نکردند، صف خود را از انقلابیون جدا کنند لیکن بر خلاف ادعای ایشان اتفاقا ایشان جزو بازجوهای بند 209 بودند حالا اگر پشیمان شده‌اند مربوط به خودشان است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir