رئيس‌جمهور ايران در گفت‌وگو با روزنامه لوموند اعلام كرد، سخنان همتاي فرانسوي‌اش درباره برنامه هسته‌اي ايران ديگر جايگاه قبلي خود را ندارد و هيچ نگراني در اين باره وجود ندارد.
به گزارش فارس ، "محمود احمدي ‌نژاد" در گفت‌وگويي اختصاصي با خبرنگار روزنامه فرانسوي "لوموند" درباره تحولات منطقه خاورميانه، برنامه هسته‌اي ايران و همچنين واكنش غرب به اين مسئله سخن گفت.
احمدي‌نژاد درباره اين مطلب كه "نيكولا ساركوزي" رئيس‌جمهور فرانسه بارها از سرانجام برنامه هسته‌اي ايران ابراز نگراني كرده است، گفت: «شما به عنوان يك فرانسوي چه فكري مي كنيد؟ آيا شما نيز مانند من اين‌گونه فكر نمي‌كنيد كه سلاح هسته‌اي نبايد در دنيا وجود داشته باشد؟...آيا به نظر شما سلاح هسته‌اي كه هيچ كارآيي و كاربردي در دنياي امروز ندارد ، نبايد حذف شود؟ »
وي افزود: « مردم ايران و فرانسه روابط خوبي با يكديگر دارند و هيچ مشكل حاد و مهمي در ميان آنها وجود ندارد ، بلكه مردماني هستند كه نقطه‌نظرات و ديدگاه‌هاي مشترك بسياري درباره مسائل مختلف بين‌المللي دارند.»
احمدي نژاد در ادامه درباره سخنان رئيس‌جمهور فرانسه در رابطه با برنامه هسته‌اي ايران تصريح كرد: «ما فكر مي كنيم كه سخنان ساركوزي درباره برنامه هسته‌اي ايران امروز ديگر جايگاه قبلي خود را ندارد و بايد بگويم كه ما اين سخنان را جدي نمي‌گيريم. گمان ما بر اين است كه هم‌اكنون دوران آغازين كار دولت جديد و تازه‌كار فرانسه است و بنابراين در انتظار مواضع واقعي اين كشور كه اثرات عملي و كاربردي داشته باشد ، هستيم و هيچ‌گونه نگراني دراين باره نداريم.»
رئيس جمهور ايران در پاسخ به اين پرسش كه "آيا شما در دوران رياست فرانسه در اتحاديه اروپا در تابستان آينده از ساركوزي براي سفر به تهران دعوت به عمل خواهيد آورد يا خير؟" گفت: « اعتقاد ما بر اين است كه رياست فرانسه در اتحاديه اروپا موقعيت و شانس خوبي براي فرانسه و اروپا خواهد بود، چرا كه اين طور به نظر مي‌رسد كه هم‌اكنون زمان آن فرا رسيده كه اروپا مجددا درباره مسئله حضور بين‌المللي خود بينديشد.»
وي در عين حال افزود: «امروزه در صحنه بين‌المللي، اروپا وجود ندارد. ما خواستار يك اروپاي مستقل هستيم. در حال حاضر در هيچ كجاي معادلات سياسي و بين‌المللي قرن جاري موقعيت‌ها و مواضعي را كه متعلق به اروپاي مستقل باشد ، نمي‌بينيم.»
احمدي‌نژاد تصريح كرد: «حضور فرانسه در رأس اتحاديه اروپا مي‌تواند موقعيت خوبي براي اروپا باشد تا از اين طريق سياستي مستقل را به ويژه درمنطقه خاورميانه و مديترانه در پيش گرفته و آن را بسط و گسترش دهد.»
وي در ادامه درباره دعوت از ساركوزي به ايران گفت: «ساركوزي مي‌تواند در هر زماني كه مايل است به ايران بيايد و ما از وي به گرمي استقبال خواهيم كرد. اين مسئله هيچ ارتباطي به رياست فرانسه در اتحاديه اروپا ندارد.»