آقای روحانی، احمدی‌نژاد را رها كن!
 روحانی در دوره تبلیغات انتخاباتی وعده های مکرری را مطرح کرد و از بدنه حامی خود خواست این بار با رای بالاتری او را انتخاب کنند تا دست بازتری داشته باشد و آنچه از وعده ها در دور اول ریاست جمهوری اش بر زمین مانده را به انجام برساند، اما امروز شاهد یک حسن روحانی متفاوت هستیم.

لزوم جدایی دولت از بهانه‌های تكراری و بی‌فایده

عملکرد حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری اش رویه تامل‌برانگیزی به خود گرفته است. برخلاف ابراز نظرهای پرامید و درباغ سبز نشان‌دادن ایشان و اطرافیان‌شان به ویژه محمدباقرنوبخت، سخنگوی دولت، بازخوردها از عملکرد روحانی وتیمش در اذهان، بسیار متفاوت ومتناقض است و زنگ ناامیدی از دولت این بار زودتر وپر طنین‌تر از همیشه به صدا درآمده است.
 
آقای روحانی در دوره تبلیغات انتخاباتی وعده های مکرری را مطرح کرد و از بدنه حامی خود خواست این بار با رای بالاتری او را انتخاب کنند تا دست بازتری داشته باشد و آنچه از وعده ها در دور اول ریاست جمهوری اش بر زمین مانده را به انجام برساند، اما امروز شاهد یک حسن روحانی متفاوت هستیم.

دوره احمدی‌نژاد تمام شد

روحانی وهمراهانش هر نارسایی را به دوران احمدی نژاد نسبت می‌دهند ومعتقدند هنوز مشغول آواربرداری آن دوران هستند و گویی به قدری آوار برداری می کنند که آلمان‌ها نیز پس از ویرانه های جنگ دوم جهانی این حجم آواربرداری را نكرده‌اند. باید به آقای روحانی یادآورشد هر پدیده در اذهان عمومی تا جایی قابلیت استفاده دارد و «احمدی نژاد- احمدی نژاد» کردن نیز تا جایی جواب می‌دهد و در اصل مردم به شما رای داده اند که آن دوران را جبران کنید وکشور را به مسیری دیگر بیندازید نه اینکه تا پایان هشت سال بگویید چه بود وچه شد!

آقای روحانی به خودتان بیایید

بی شك جایی مردم از شما سوال خواهند کرد كه او هرچه بود وهرچه کرد تمام شد و اینک شما چه کرده اید؟ و این تراژدی آنجا به کمدی پهلو می زند که حرف های پرتکراری درباره ثروتمند شدن برادر جناب جهانگیری و... در دوران همان دولت پرآوار به گوش می‌رسد. ممکن است برخی نزدیکان دولت بگویند، نگذاشتند و نشد ومحدودیت‌ها بسیار است، می توان از این گروه از دوستان سوال کرد مگر جناب روحانی که از ابتدای انقلاب اسلامی در عالی ترین سطوح مسئولیت داشته اند، مقدورات و واقعیات کشور و ساختار سیاسی را نمی شناختند؟
 
اگر می‌شناختند و وعده برباد داده اند که رفتارشان نه برازنده ملت ایران ونه یک روحانی شیعه بوده است واگر نمی‌شناخته‌اند چگونه پس از چهارسال دوباره متوجه نشده اند و بازهم خود را در انتخابات عرضه کرده‌اند؟ بسیار خواهند پرسید چگونه محمود احمدی نژاد که سطح سیاسی اش قبل از ریاست جمهوری با آقای روحانی قابل قیاس هم نیست، فارغ از صحیح یا غلط بودن اقداماتش توانست بسیاری امور غیرقابل باور را انجام دهد یا به سوی آن گام بردارد و ایشان نتوانست؟ چه کسی باور می کرد هدفمندی یارانه ها، چندین برابر کردن قیمت بنزین، انتخاب وزیر زن و... در ایران عملی باشد اما فارغ از صحیح یا غلط بودن آن انجام گرفت و احمدی نژاد نشان داد که رییس جمهور چه قدرتی در ایران دارد و نتوانستم ونگذاشتند، فقط بهانه هایی کم اثر هستند.

بازی با تكرار

جناب روحانی یأس و گوشه نشینی جماعتی که در سال 92و 94 شما را یاری کردند چه فرجامی برای کشور خواهد داشت؟ آیا قرار است سوم تیری دوباره در 1400 رقم بخورد؟ تفکری که در ایام مبارزات انتخاباتی‌تان نکوهش می‌كردید، در اصل روح وجسم حاکم بر همکاران و عملکردتان را فراگرفته‌است. آیا جماعت پرشوری که با امید و آرزو دوبار شما را تا آستانه پاستور مشایعت کرد تمام تکرارهایش را عبث و بازیخوردگی نخواهد پنداشت؟ چگونه می توان باور کرد در کشوری با استانداردهای امارات متحده ،بانویی ایرانی تبار بر سکوی وزارت بنشیند و در ایران پس از تجربه خانم دستجردی نه تنها بانو واقلیتی را در صدر نبینیم که سپنتا نیکنام نیز از شورا رانده می‌شود؟!

بازار داغ یأس و چاپلوسی

موج بیکاری و یأس بخش بزرگی از جامعه را با عصبانیت واسترس بی‌انتهایی همدم کرده که بروزش را درخشونت های عنان‌گسیخته اجتماعی می بینیم و می توان گفت آنچه برجام را از نفس خواهد انداخت این است که مردمان بی کار ونومید که چشم به برجام برای گشایش در زندگانی خود داشتند در همان انتظار اوقات را سر می کنند و از طرف دیگر شاهدند چگونه آقازاده ها فارغ از تمام این مشکلات انگار که در جهانی دیگر زندگی می‌کنند، به‌راحتی فرصت های شغلی مطلوب را به‌دست می آورند.
 
جناب روحانی این یأس و بغض متراکم در بهترین حالت انفعال به‌بار می آورد که تجربه و فرجامش را همگان نیک می دانند. ولی باور کنید شما بیش از سه سال دست نخورده زمان در اختیار دارید تا گرهی بگشایید نه اینکه فارغ از دغدغه رای مردمان در میان حلقه چاپلوسانی که خانه پدری شما را برای خودشیرینی به عنوان میراثی تاریخی بهره برداری می‌کنند به روزمرگی گرفتاربیایید.

هنوز وقت باقی‌است

باور کنید این قبیل اطرافیان از جنس همان‌هایی هستند که در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد می گفتند پس از کوروش کبیر، ایران به محمود کبیر می نازد! آقای روحانی نگذارید مسئولیت یک گسست تاریخی دیگر برعهده شما باشد و چون احمدی نژاد در روزهای اخر با استقبال زیر 10 نفر در سفرهای استانی مواجه شوید یا چون خاتمی با اعتراض شدید دانشجویان در آخرین حضور در دانشگاه روز‌های‌تان راسپری كنید. شما می‌توانید به خودتان بیایید وفارغ از نطق‌های پرطمطراق به وعده‌های‌تان عمل کنید كه هنوز برای شما زمان باقی‌است .

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: برترینها