خانم مولاوردی به جای زائران شما خجالت بکشید
شهيندخت مولاوردي، دستيار رئيس‌جمهور در امور حقوق شهروندي در صفحه اينستاگرام خود با انتشار عكسي از پياده روي اربعين كه...

واکنش به انتقاد مولاوردی از زباله ریزی زائران اربعین

روزنامه اصولگرای جوان در واکنش به انتقاد مولاوردی از زباله ریزی زائران اربعین این گونه واکنش نشان داد:
 
شهيندخت مولاوردي، دستيار رئيس‌جمهور در امور حقوق شهروندي در صفحه اينستاگرام خود با انتشار عكسي از پياده روي اربعين كه در كنار جاده حجمي از بطري‌هاي خالي آب روي زمين ريخته، نوشته كه «چه اندازه رفتارهايمان با امامان بزرگواري كه براي زيارتشان سر از پا نمي‌شناسيم و نظافت را از ايمان مي‌دانند، شباهت دارد؟!»

مولاوردي مسئول امور شهروندي است و زائران ايراني اربعين هم احتمالاً! شهروندان همين كشوري هستند كه مولاوردي مسئول حقوق شهروندي‌شان و دولت متبوعش مسئول ارائه تسهيلات و خدمات به آنها براي خروج از مرز است. در مرزهاي ايران و عراق نه پاركينگ مناسبي براي زائران هست و نه تدبيري براي كمتر معطل‌شدن مردم انديشيده شده است. در عكسي هم كه مولاوردي منتشر كرده، حتي يك سطل آشغال هم ديده نمي‌شود كه بگوييم دولت براي جمع آوري زباله‌هايي كه به طور طبيعي توسط صدها هزار نفري كه زميني در اين ايام به عراق مي‌روند، توليد مي‌شود، حداقل فكري كرده است. در چنين وضعيتي جاي خجالت دستيار حقوق شهروندي رئيس‌جمهور است يا جاي گلايه و غر زدن‌هايش؟ كسي كه بايد گلايه كند، مردم‌اند و كسي كه موظف به پاسخگويي است، دولت و از جمله همين شهيندخت مولاوردي؛ چه شده كه جاي شاكي و متهم عوض شده است!

موضوع فقط يك سطل زباله نيست؛ ماجراهايي فراتر از آن در نقض حقوق شهروندي در حال روي دادن است و مولاوردي نخواسته ببيند. آنچنان كه از همه شكوه و زيبايي پياده‌روي اربعين صرفاً چهارتا زباله را ديده.

بالا رفتن بي حساب و كتاب قيمت بليت‌هاي مرتبط با پياده روي اربعين آيا نقض حقوق شهروندي نبود كه مولاوردي نديد؟ ساعت‌ها تاخير هواپيماها و ماندن مردم در فرودگاه آيا نقض حقوق شهروندي نبود؟ اصلاً مولاوردي اطلاعي از وضعيت سرويس بهداشتي و امكانات رفاهي و رسيدگي به نظافت منطقه و آب آشاميدني و تغذيه زائرها و كمي گيت‌هاي خروجي و ازدحام در مرز دارد و پيگير اين حقوق اوليه شهروندي زائران ايراني اربعين هست؟ كاش به عنوان مسئول حقوق شهروندي مردم ايران و از جمله اين چند ميليون زائر، سفري به مرزهاي ايران و عراق مي‌داشت و سپس يك ارزشيابي از ميزان تحقق حقوق شهروندي آنان ارائه مي‌داد. يك نفر بايد به او بگويد شما خبرنگار نيستيد كه انتقاد مي‌كنيد؛ شما دستگاه اجرايي نظام هستيد و از وضعيت خدمات رساني به زائران ايراني اربعين بايد خجالت‌زده باشيد؛ جاي انتقاد شما نيست.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir