ظریف درمورد نازنین زاغری به جانسون چه گفت؟
آقای ظریف همچنین به موضوع اصل سیستم تفکیک قوا در ایران اشاره کردند و گفتند که تصمیم گیری در مورد این موضوع در اختیار قوه قضائیه ایران است و  من به لحاظ انسانی و  انسان دوستانه، صحبت‌های شما را با مراجع قضایی  ایران مطرح می‌کنم.

گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و انگلیس

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و انگلیس تصریح کرد: در این گفت‌وگوی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و انگلیس در مورد مسائل دوجانبه و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی رایزنی و گفت‌وگو کردند. بهرام قاسمی ادامه داد: در این تماس تلفنی وزیر خارجه کشورمان به اقدامات تحریک آمیز اخیر عربستان در منطقه اشاره کرد و آن را مغایر با حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد عنوان کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه وزیر خارجه انگلیس در این  گفت‌وگوی تلفنی در مورد  وضعیت نازنین زاغری نیز با همتای ایرانی خود صحبت کرده است، ضمن تایید این موضوع اظهار کرد: در این گفت‌وگوی تلفنی در مورد این موضوع صحبت شد و آقای ظریف تاکید کردند که بحث دو تابعیتی افراد مورد قبول قوانین ایران نیست. آقای ظریف همچنین به موضوع اصل سیستم تفکیک قوا در ایران اشاره کردند و گفتند که تصمیم گیری در مورد این موضوع در اختیار قوه قضائیه ایران است و  من به لحاظ انسانی و  انسان دوستانه، صحبت‌های شما را با مراجع قضایی  ایران مطرح می‌کنم.

بهرام قاسمی همچنین با اشاره به گفت‌وگویی تلفنی ظریف و لاوروف در بعدازظهر روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: در این گفت‌وگوی تلفنی وزیران امورخارجه ایران و روسیه موضوعات متعددی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بررسی روابط دو جانبه، رژیم‌حقوقی دریای خزر و آخرین تحولات منطقه از جمله محورهای این گفت وگوی تلفنی بود.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در مورد سفر مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه به  فرانسه گفت: این سفر در چارچوب روابط دوجانبه صورت گرفته است. آقای روانچی در جریان  این سفر در مورد مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی و همچنین پیگیری تفاهمات قبلی بین دو کشور با مقامات فرانسوی رایزنی و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir