عادل الجبیر: ایران حامی تروریسم است!
وزیر خارجه سعودی در ادامه ادعاهای واهی و تکراری خود علیه جمهوری اسلامی ایران، تهران را حامی تروریسم خواند!

ادعاهای واهی و تکراری عادل الجبیر علیه جمهوری اسلامی ایران

 «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌اِن‌بی‌سی» در اظهاراتی سخیف علیه ایران ادعا کرد که تهران کشور شماره یک حامی تروریسم است و لذا جامعه جهانی لازم است تهران را تحریم کند.وزیر خارجه عربستان سعودی موهومات خود در این باره را اینگونه ادامه داد: می خواهیم جامعه بین الملل تحریم هائی را علیه ایران به دلیل حمایت این کشور از تروریسم به تصویب به اجرا درآورد.

وی ادعاهای واهی دو روز گذشته «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل را اینگونه تکرار کرد:  ایران قطعنامه های شورای امنیت درباره موشک های بالستیک را نقض کرده است.

وی در ادامه مدعی شد که تنها راه مؤثر در مقابله با ایران مسئول دانستن این کشور در راستای اصلاح توافق هسته ای است.

لازم به ذکر است، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل دو روز گذشته با تکرار مواضع همیشه خصمانه این کشور علیه تهران با طرح ادعائی واهی اعلام کرد که ایران قطعنامه‌ های شورای امنیت را نقض کرده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با متهم ساختن ایران به ارسال موشک برای ارتش و کمیته های مردمی در یمن، از این نهاد بین المللی خواسته بود تا تهران را مسئول نقض دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کند.

وی با اشاره به اقدام دفاعی و تلافی جویانه چند روز گذشته ارتش و کمیته های مردمی یمن در شلیک یک فروند موشک بالستیک به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض در واکنش به نزدیک به 3 سال تهاجم بی قفه ریاض به غیرنظامیان بی دفاع یمنی، بدون ارائه هرگونه مدرک و سندی درباره دخالت ایران در این رویداد گفته بود: این موشک پیش از این در یمن وجود نداشت! لذا از سازمان ملل و شرکای بین المللی مان می خواهیم تا اقدامات لازم برای مسئول دانستن ایران در قبال اینگونه اقدامات را به انجام برسانند.

شایان ذکر است، شنبه هفته جاری یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که به تلافی تهاجم گسترده ریاض به یمن، یک فروند موشک بالستیک دور برد از نوع «برکان» به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض شلیک شده است.

بنا بر اعلام یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، این موشک به هدف نظامی مورد نظر اصابت کرده بود.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: مهر