بررسی چند شایعه رسمی
خبر زیر به‌عنوان یک خبر جدی از طرف رئیس دفتر ریاست‌جمهوری مخابره شده است. با توجه به اهمیت موضوع، ما ستون طنز امروز خود را تعطیل کرده و خبر مذکور را عینا اینجا منتشر می‌کنیم تا ببینیم بعد چه می‌شود.

چرا روحانی با مردم زلزله زده دیدار مستقیم نداشته است

پوریا عالمی در ستون طنز نوشت: خبر زیر به‌عنوان یک خبر جدی از طرف رئیس دفتر ریاست‌جمهوری مخابره شده است. با توجه به اهمیت موضوع، ما ستون طنز امروز خود را تعطیل کرده و خبر مذکور را عینا اینجا منتشر می‌کنیم تا ببینیم بعد چه می‌شود: «رئیس دفتر رئیس‌جمهور، درباره برخی شایعات مربوط به سفر رئیس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده و اینکه برخی می‌گویند چرا روحانی با مردم دیدار مستقیم نداشته است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، بنده در آنجا حضور داشتم، رئیس‌جمهور از ماشین پیاده شدند، با مردم هم دیدار مستقیم داشتند. وی گفت: ابتدا آقای روحانی از ماشینی که حامل ایشان بود پیاده شدند و تا محوطه‌ای که منازل خراب شده بود هم رفتند و از منازل آسیب‌دیده بازدید کردند و سپس برای صحبت به میان مردم رفتند. وی افزود: هنگامی که ایشان از منطقه آسیب‌دیده بازگشتند و زمانی که می‌خواستند با مردم سخن بگویند، برای اینکه مردم آقای رئیس‌جمهور را ببینند و همچنین برای اینکه صدایشان برسد روی ماشین قرار گرفتند. واعظی تأکید کرد: فیلم‌های سفر موجود است و مردم می‌توانند ببینند».

حرف درشت

شایعه دماسنج: وی درباره این شایعه که اگر دمای سالنی ۱۸ درجه نباشد ایشان اعتراض می‌کند که چرا از قبل دمای محیط را باب طبع نکرده‌اند؟ گفت: اصلا این‌طور نیست و ایشان اصلا در سالنی که دما بالاتر یا پایین‌تر باشد نمی‌‌رود که بخواهد اعتراض کند.

شایعه سانسور: وی درباره این شایعه که ایشان درباره آزادی‌های مدنی و رسانه و مطبوعات شعارهایی دم انتخابات داده بود، پس چی شد؟ گفت: ایشان قول داده که آن شعارها را بدون یک کلمه سانسور در قالب کتاب منتشر کند تا ثابت کند به شعارهایش عمل کرده است. وی همچنین گفت: هر کس دیگری هم می‌تواند این کار را بکند، به شرطی که شعارهای ایشان را بدون سانسور منتشر کند، نه کتاب‌های خودش را. در ضمن مطبوعات درحال‌حاضر به روش انتظامی مدیریت می‌شوند.

شایعه بی‌کاری: وی درباره این شایعه که آمار بی‌کاری تغییر نکرده، گفت: زمان دولت قبل تعریف بی‌کاری را عوض کردند و گفتند اگر کسی هفته‌ای دو، سه ساعت هم کار کند یا خانم‌های خانه‌دار هم شاغل محسوب می‌شوند. با این کار آمار بی‌کاری پایین آمد! خوشبختانه دولت جدید با همان تعریف دارد ادامه می‌دهد. الان چون کارگران زیادی بی‌کار و خانه‌نشین شده‌اند، عملا خانه‌دار محسوب می‌شوند، پس بی‌کاری کم شده است.

شایعه جوانی: وی درباره این شایعه که قرار بود جوان‌گرایی در دولت و مدیران باشد، گفت: واقعا الان همین‌طور است؛ مثل تعریف بی‌کاری. تعریف جوانی را یک کم تغییر دادیم. این‌طوری که اگر کسی بین ۵۰ تا ۷۰ سال داشت، جوان محسوب می‌شود. پس ما الان جوان‌ترین دولت جهان را داریم، طوری که وزیر ارتباطات که سی‌وچند سال دارد، بچه محسوب می‌شود.

شایعه زنان: وی درباره این شایعه که هیچ صندلی مدیریتی به زنان نرسیده است، گفت: اصلا این‌طوری نیست. ما صندلی‌ها را در دولت عوض کردیم و همه صندلی‌های مدیریتی و وزارتی قبلی را دادیم به مسئولان که ببرند خانه و تقدیم خانم‌هایشان بکنند. الان دست‌کم صد صندلی مدیریتی به زنان رسیده است و همه خوشحال‌اند.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شرق