شکایت از علی مطهری به دلیل صحبت‌هایش درباره حصر
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت که معاونت فرهنگی و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی از علی مطهری به دلیل صحبت‌هایش در برنامه تلویزیونی در خصوص موضوع حصر شکایت کرده است که هیات نظارت این صحبت‌ها را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.  

 

شکایت معاونت فرهنگی شورای عالی امنیت ملی از مطهری

محمدجواد جمالی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه امروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: معاون فرهنگی و ارتباطات شورای عالی امنیت ملی کشور شکایتی را از آقای مطهری نماینده تهران مطرح کرد مبنی بر اینکه ایشان در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درباره مساله حصر صحبت‌هایی کرده که نباید به آن وارد می‌شد.

وی افزود: این معاون حتی از صداوسیما شکایت داشت که چرا این موضوعات را پخش کرده چون طبق بند ۶ مصوبه ۲۹۸ شورای امنیت نباید این موضوع پخش می‌شد. در نهایت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان صحبت‌های آقای مطهری را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

وی افزود: موضوع دیگر مربوط به شکایت آقای اسماعیل جبارزاده استاندار سابق آذربایجان شرقی و نماینده اسبق تبریز از یکی از نمایندگان فعلی مجلس مربوط به منطقه آذربایجان بود. آقای جبارزاده در شکایت خود به این موضوع اشاره داشته که این نماینده در مصاحبه‌ای مطالبی را مطرح کرده که مصداق افتراست. قرار شد در جلسه بعدی از نماینده و آقای جبارزاده دعوت کنیم تا توضیحات‌شان را ارائه کنند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: دو پرونده شکایت از آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز بررسی شد. اولی مربوط به شکایت معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان به دلیل سخنرانی ایشان بود که در این باره هیات نظارت صحبت‌های آقای کریمی قدوسی را مغایر با وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

وی افزود: شکایت دیگر از آقای کریمی قدوسی را سرپرست امور دعاوی و قراردادهای ریاست‌جمهوری مطرح کرد. این شکایت ناظر به این بود که آقای کریمی قدوسی در سخنرانی خود در مسجد امام علی صحبت از برجام‌های مختلف داشته است. هیات نظارت در این باره نیز صحبت‌های این نماینده را مغایر با وظایف و شئون نمایندگی تشخیص نداد.

جمالی در مورد رسیدگی هیات نظارت به موضوع برخورد چنارانی نماینده نیشابور با معاون استاندار خراسان رضوی، گفت: هیات نظارت از خانم چنارانی برای حضور در جلسه امروز جهت استماع توضیحات‌شان دعوت کرد که به دلیل سفر ایشان به ترکیه به خاطر حضور در بین‌المجالس آسیایی، ایشان به جلسه نیامدند و قرار شد این موضوع در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مورد آخرین وضعیت شکایت نیروی انتظامی از حمدالله کریمی نماینده بیجار، گفت: اتفاق رخ داده مربوط به مردادماه است که به دنبال آن نیروی انتظامی از آقای کریمی شکایتی را مطرح کرد که به دادگاه ارجاع شد. دادگاه نیز این موضوع را به هیات رییسه مجلس اعلام کرد.

وی توضیح داد: هفته گذشته نیروی انتظامی این شکایت را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال کرد که متن شکایت در جلسه با آقای کریمی قرائت شد و ایشان توضیحاتی ارائه کردند. قرار شد در جلسه دیگر با حضور برخی از اعضای هیات رییسه، هیات نظارت و نیروی انتظامی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir