عارف: جای پسرم بودم، آن حرف ها را نمی زدم
رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: من بر این باورم حرف‌هایی که باعث ایجاد حاشیه می‌شود نباید گفته شود و من اگر جای پسرم بودم آن صحبت‌ها را نمی‌کردم ولی به هر حال صحبتی است که شده است.

در انقلاب بر اساس تواناهایی, ارزش ها و تقوا آدم ها روی کار می آیند

رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: من بر این باورم حرف‌هایی که باعث ایجاد حاشیه می‌شود نباید گفته شود و من اگر جای پسرم بودم آن صحبت‌ها را نمی‌کردم ولی به هر حال صحبتی است که شده است.

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی امروز چهارشبنه (8 آذر ماده 96) در نشست خبری خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به رد سوال خبرنگاران درباره مطرح کردن ژن خوب توسط پسرتان، از سوی شما، مردم گلایه‌هایی داشتند که در این بین باید عذرخواهی صورت می گرفت همچنین اظهار نگرانی کردند که برخی آقازاده‌ها از جمله پسران چند تن از اعضای فراکسیون امید حواشی‌سازی‌هایی کردند که باعث نگرانی مردم شد که نکند آنها به سبب اینکه پدرانشان صاحب منصب و قدرت هستند بدون حرفه و یا تخصص خاصی دارای جایگاه شوند اظهار داشت: درباره رد کردن موضوع ژن خوب باید بگویم که اینگونه نبود خواهشی که از دوستانم دارم این است که این مطالب را در فرصت مناسب مطرح کنند چرا که درب آسانسور سوالی مطرح می‌شود که فرصت مناسب برای پاسخگویی نیست.

وی افزود: موضوع دیگری که مطرح است این است که فردی حرفی می‌زند و هر کس هرگونه که دوست دارد آن را برداشت می‌کند.

رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث آقازادگی موضوعی نیست که من بخواهم به آن بپردازم، انقلاب ما آمد که این مساله را حل کند و این ه مان موضوعی است که ما نسبت به کاخ نشینان و کوه نشینان داریم.

وی اضافه کرد: بنا بر این است که در انقلاب براساس ارزش‌ها، توانایی‌ها و تقوا افراد روی کار بیایند و این اعتقاد ما است هیچ فردی بر هیچ کسی مزیتی ندارد به جز شایستگی‌های فردی اما نباید به سمت تفریط هم برویم که فرد شایسته و یا توانایی به دلیل وابستگی او به شخصیتی از حقوق اجتماعی خود محروم شود.

عارف خاطرنشان کرد: متاسفانه ما می‌بینیم که برخی به دنبال افراط و تفریط هستند ما این را در عالم سیاست می‌بینیم. که چقدر حرکت‌ها براساس افراط و تفریط است. آن چیزی که اسلام و اخلاق می‌گوید و آنچه که قانون بیان می‌دارد ملاک است.

«زمانی که من معاون اول رئیس جمهور وقت شدم (برای اولین بار است که این را در جمع می‌گویم) پسرخاله بنده ریئس دفتر آقای ابطحی بود وقتی دیدم که در مظان اتهام و غیبت قرار می‌گیرم خواهش کردم که به یزد برگردد که این کار را هم کرد».

وی در بخش دیگری از پاسخ به این سوال گفت: بنده در مدیریت 38-37 ساله خود حتی یک نفر را هم با رابطه و یا به سبب وابستگی به من سر کار نیاوردم اما بحث توانمندی توانایی پسرم باید بگویم مردم بروند و توانایی وی را مطالعه کنند و ببینند او چه کاره است.

خبرنگاری در این میان سوال کرد که زمانی که ژن خوب مطرح می‌شود آن هم از سوی آقازاده شما این نگرانی در مردم ایجاد می‌شود که فرصت‌های برابر از اقشار جامعه گرفته می‌شود که عارف در این میان پاسخ داد اتفاقا اعتقاد ما هم بر فرصت برابری است حتی البته برخی حرف‌ها هم نباید زده شود. من بر این باورم حرف‌هایی که باعث ایجاد حاشیه می‌شود نباید گفته شود و من اگر جای پسرم بودم آن صحبت‌ها را نمی‌کردم ولی به هر حال صحبتی است که شده و من نمی‌خواهم اکنون دفاع و یا رد کنم. هیچ موضعی نمی‌گیرم ولی خیلی‌ها که در این رابطه موضع‌گیری کردند همه صحبت‌های پسرم را نخوانده بودند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: این موضوع مطرح است که اگر بحث ژن خوب را مطرح می‌کند به عنوان یک برتری و مزیت می‌خواهد آن را تلقی کند یا یک نوع اصالت را می‌خواهد عنوان بدارد. ما که این موضوع را رد نمی‌کنیم. قبول داریم که نباید این مباحث مطرح شود. حال نمی‌خواهم وارد این بحث شود.

عارف خاطرنشان کرد: بنابراین اکنون درباره بحث آقازادگی که در حال حاضر مد شده و عده‌ای هم به همین دلیل محروم می‌شوند را رد می‌‌کنم. در انتخابات شوراها هم ما به همین دلیل یک زمان که حقش بود در لیست قرار گیرد با کمال معذرت در حقش جفا کردیم و او را در لیست نیاوردیم. چرا که می‌دانستیم پس از آن حرف و حدیث پیش می‌اید.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: ما باید با توجه به اعتدال و فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود مبنا را بر قانون، توانمندی و شایستگی‌های افراد بگذاریم. اکنون به گونه‌ای شده است که عده‌ای از افرادی برجسته که در بهترین دانشگاه درس خواندند به دلیل وابستگی‌شان به شخصیت‌ها حاضر نیستند به ایران برگردند. ممکن است فردا که استخدام شدند به او بگویند تو پسرخاله فلانی بودی این حرف‌ها یعنی چه خواهش من این است که این مسائل را تفکیک کنیم. قبول دارم پارتی‌بازی است فساد و امثال اینها حرام است و باید کنار گذاشته شود اما توجه کنیم که حقوق ذاتی افراد نباید از آنان سلب شود ما باید از همه توانمندی‌ها و شایستگی‌ها استفاده کنیم که نه افراط صورت گیرد و نه تفریط.

عارف همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براقدامات اخیر احمدی‌نژاد و اتهاماتش به قوه قضاییه، گفت: در مورد این مساله ما مخالف رسانه‌ای شدن این تیپ مسائل هستیم آن هم مسائلی که با امنیت ملی در تعارض است اما دوستانی که یک زمانی میدان را باز کردند باید منتظر این زمان‌ها می‌بودند لذا معتقدم باید هر چه زودتر تمام شود و ما به شرایط خاص کشور و منطقه توجه کنیم.

وی همچنین بیان کرد: کسانی که ایشان را به عرش خدا بردند چه شد که سکوت کرده‌اند، زمانی چه تعاریفی می‌کردند، اکنون موظفند پاسخگو باشند.

عارف درباره اینکه آیا مجمع تشخیص مصلحت در این مورد موضع‌گیری می‌کند یا خیر؟ گفت: این مساله جزو وظایف مجمع نیست که به این مسائل رسیدگی کند البته اخیرا در جلسه مجمع قبل از دستور جلسه یکی از دوستان تذکری داد اما احمدی‌نژاد پاسخی نداد.
 
رییس مجمع نمایندگان تهران در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که در سال ۱۴۰۰ اگر جهانگیری کاندیدا شود، وی هم کاندیدا می‌شود، گفت: در حال حاضر طرح این موضوع خیلی زود است، مسائل کشور باید در اولویت باشد و قبل از انتخابات ما انتخابات مجلس در سال ۹۸ را هم داریم و موضع شورای سیاستگذاری و اصلاح‌طلبان پس از انتخاب کاندیداها مشخص می‌شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com