آقای روحانی قانوناً توان رفع مشکل حصر را ندارند یا موضوع دیگری است
 آقای روحانی در زمان انتخابات صحبت از رفع حصر داشتند و امروز باید با مردم صحبت کنند و بگویند قانوناً توان رفع این مشکل را ندارند یا موضوع دیگری است.

صحبت های سیده حمیده زرآبادی در جمع دانشجویان

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید، عصر امروز با حضور در دانشگاه علامه طباطبایی در مراسم روز دانشجو با محوریت جنبش دانشجویی، آرمان‌گرایی یا آرمان‌زدایی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان آزاداندیش این دانشگاه برگزار شده بود، به سخنرانی پرداخت. وی ضمن تبریک به مناسبت این روز، گفت: زمانی که آیت‌الله هاشمی وفات یافتند بار دیگر مظلومیت شهید بهشتی تداعی شد.

همیشه خود را عضو کوچکی از خانواده بزرگ دانشگاه می‌دانم و این یکی از افتخارات من بود و معتقدم دانشگاه جایی است که باید در آن صداقت داشت و این سرمایه ارزشمندی در یک کشور اسلامی است. صداقت دانشگاهیان است که باعث می‌شود حیات مجدد پیدا کنند، لذا برخی هستند که دانشگاه را ساکت می‌خواهند و پویایی و گویایی دانشگاه است که ضامن سلامت جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های دانشگاهیان، تصریح کرد: همه می‌دانیم که چه روزهای سختی را برای دانشگاهیان از ستاره‌دار شدن، توقف فعالیت انجمن‌ها، توقیف نشریه و احضاریه‌ها داشته‌ایم، اما با تمام این مسائل همیشه دانشجویان پیش‌قدم بودند و قطعاً همه ما برای اینکه ایرانی سرافراز داشته باشیم تلاش می‌کنیم و اگر قرار است پیشرفت کنیم نقطه حرکت، دانشجویان هستند.

صداقت از جمله ملزوماتی است که در کلام دانشجویان باید بیان شود. ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم که باید صداقت امر بدیهی باشد، اما متاسفانه برخی وعده می‌دهند و فراموش می‌کنند و می‌بینند و سکوت می‌کنند که این خود گویای بی‌صداقتی است.

زرآبادی درباره لیست امید و فراکسیون امید، گفت: همه با همدلی باعث شدیم که در این نقطه قرار بگیریم، اما همه می‌دانیم که در چه شرایطی تصمیم‌گیری شد و همه افراد اصلاح‌طلب شناسنامه‌دار از حضور در عرصه بازماندند و تصمیم گرفته شد که از ظرفیت‌هایی که وجود دارد، استفاده کنیم.

افرادی که در این لیست قرار گرفته‌اند، بعضاً سابقه نمایندگی مجلس و کار سیاسی را نداشتند و برای انسجام چنین لیستی بسته شد، اما متاسفانه اتفاقی افتاد، اینکه قبل از ورود به مجلس افرادی متحد شدند و بعد از انتخابات با وجودی که سابقه نمایندگی داشته و چهره شناخته شده بودند، بنای دودستگی گذاشتند و آن انسجامی که برای فراکسیون امید در نظر داشتیم اتفاق نیفتاد و این از مواردی است که به فراکسیون امید نقد می‌شود، اما با این وجود این فراکسیون تاثیرگذاری خود را داشته است.

وی با اشاره به انتخابات اردیبهشت ماه، گفت: پرشورترین و حساس‌ترین انتخاباتی بود که در سپهر سیاسی ما اتفاق افتاد، اما اینکه جریان اصلاح‌طلبی اکنون با رویکرد محافظه‌کارانه حرکت کند، قابل قبول نیست. در زمان انتخابات از آقای روحانی حمایت کردیم و امروز باید پاسخگو باشیم و یکی از مسائلی که در روند کار دولت در فراکسیون امید مطرح شد، محافظه‌کاری اصلاح‌طلبان و نمایندگان است، یعنی اصلاح‌طلبان رویکرد محافظه‌کارانه پیدا کردند که خروجی آن کابینه‌ای است که اکنون تشکیل شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اکنون سوال می‌شود جهانگیری در آن زمان حضور چشم‌گیر داشت، اما اکنون حضورش کمرنگ شده، اظهار کرد: اکنون توجیه می‌کنیم که مطالبه‌گری جای خود را به هماهنگی وضع موجود داده است.

وی با اشاره به انتخاب وزیر علوم، گفت: خیلی از دوستان نمی‌خواستند صدای اعتراض دانشجویان را بشنوند و من مطرح کردم موقعی که جوانان از ما حمایت می‌کنند نمی‌توان بگوییم درست است، اما زمانی که مطالبه‌گر هستند نادیده گرفته شوند و بگوییم آنها تحریک شده‌اند و سوال این است که چرا وقتی دانشجو انتقاد می‌کند با برخورد قهری مواجه شده و دایره نظام و انقلاب آن را بیرون می‌اندازد. آقای روحانی در زمان انتخابات صحبت از رفع حصر داشتند و امروز باید با مردم صحبت کنند و بگویند قانوناً توان رفع این مشکل را ندارند یا موضوع دیگری است. البته این مساله از مسیرهای دیگر در حال پیگیری است که امیدواریم به نتیجه برسد.

زرآبادی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره حصر، گفت: این مصوبه در زمان اضطرار بوده و بعد از آن باید دادگاه تشکیل می‌شد و مشکل و درخواست اصلی ما هم همین است.

وی در ادامه در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان مبنی بر گرفتن عکس سلفی تعدادی از نمایندگان مجلس در حاشیه مراسم تحلیف رییس‌جمهور، تصریح کرد: معمولا در حاشیه جلسات عکس گرفته می‌شود و چیز غیرعادی نیست، اما درباره اینکه نحوه عکس گرفتن چطور بوده و آیا شیطنت رسانه‌ای صورت گرفته یا خیر باید در فرصت مناسبی بحث شود.

این‌ نماینده مجلس درباره اعتراض دانشجویان به پولی شدن دانشگاه‌ها نیز، گفت: من خودم منتقد این موضوع در زمان رای‌گیری بودم و آن را پیگیری کرده و پیگیری خواهم کرد و اگر به جای آقای غلامی، آقای فرجی‌دانا هم می‌خواست این کار را انجام دهد، ما باز هم آن را پیگیری می‌کردیم.

این عضو فراکسیون امید در خصوص ستاره‌دار شدن و برخورد با دانشجویان در دانشگاه‌ها نیز، گفت: چهار ماه است که کمیته‌ای در مجلس برای پیگیری این مساله تشکیل شده و وضعیت دانشجویان مشخصا با اسم پیگیری می‌شود که مشکلات برخی از آنها حل شده و کار عده‌ای دیگر در حال پیگیری است. من خودم عضو این کمیته هستم و جلسات مشترکی با مسئولان وزارتخانه‌های مرتبط برای پیگیری مساله آنها داشته‌ایم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir