بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای ایران
نشست کمیسیون مشترک برجام در سیزدهم ماه دسامبر سال 2017 در شهر وین برگزار شد. این هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام از زمان اجرایی سازی آن در شانزدهم ژانویه سال 2016 بود

اتحادیه اروپا بیانیه‌ای درباره برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام صادر کرد

در این بیانیه آمده است: نشست کمیسیون مشترک برجام در سیزدهم ماه دسامبر سال 2017 در شهر وین برگزار شد. این هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام از زمان اجرایی سازی آن در شانزدهم ژانویه سال 2016 بود. بر اساس مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرایی سازی توافق هسته ای است. کمیسیون مشترک برجام به ریاست هلگا اشمید، دبیر کل بخش اقدام خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور نمایندگان گروه پنج به علاوه یک در سطح مدیران سیاسی (چین، فرانسه ،آلمان، روسیه، انگلیس، آمریکا) و معاون وزیر خارجه ایران برگزار شد.
 
این بیانیه می‌افزاید: این نشست فرصتی را برای بررسی روند اجرایی سازی برجام در خصوص تعهدات اتمی و همچنین مسائل تدارکاتی فراهم کرد. آژانس بین المللی انرژی اتمی نهادی است که مسئول نظارت و راستی آزمایی تعهدات مرتبط با موضوع هسته ای ایران بر اساس برجام و قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل است. این نهاد به تازگی نهمین گزارش خود را منتشر کرده است. طرف ها در این نشست از اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر پایبندی ایران را به تعهداتش تایید کرده است، استقبال کردند. شرکت کنندگان به طور گسترده پیشرفت های صورت گرفته در ارتباط با رفع تحریم ها در خصوص نشست گروه کاری اجرایی سازی رفع تحریمها را که روز گذشته برگزار شده بود، بررسی کردند.
 

اتحادیه اروپا تاکید کرد: شرکت کنندگان بر نیاز به ادامه اجرایی سازی رفع تحریم‌ها برای مشاهده موثر و ملموس منافع تعبیه شده در برجام تاکید کردند. آنها بر ارزش ادامه رسیدگی به هرگونه چالش در این خصوص تاکید کردند. کمیسیون مشترک همچنین اجرایی سازی ضمیمه سوم برجام در ارتباط با همکاری اتمی غیرنظامی را بررسی کردند و در این خصوص از نشست های سازماندهی شده اخیر در ارتباط با این موضوع استقبال کردند. تمامی شرکت کنندگان در این جلسه، بر ادامه پایبندی به تعهداتشان به برجام تاکید کردند. آنها همچنین بر این موضوع تاکید کردند که لازم است تضمین شودکه شاهد اجرایی سازی تمامی بخش های برجام با حسن نیت و در محیطی سازنده باشیم.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: yjc.ir