ترامپ و نتانیاهو پایتختی رژیم صهیونیستی در قدس را نخواهند دید
اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا باعث وحدت و همبستگی بیسشتر مسلمانان خواهد شد.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا باعث وحدت و همبستگی بیسشتر مسلمانان خواهد شد» گفت: قطعا این موضوع به عمر ترامپ، نتانیاهو، ملک سلمان و دیگران قد نخواهد داد که پایتختی رژیم صهیونیستی را در قدس اشغالی ببینند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در واکنش به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت واشنگتن از تل آویو به بیت‌المقدس و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: مثلث فعال یهود، صهیونیسم و رژیم صهیونیستی همواره فعال بوده البته همه یهودی ها صهیونیست نیستند. به طوری که برخی از آنها همچون خاخام ها از یهودیان ضد صهیونیست هستند.

وی افزود: ضلع دیگر فعال در این موضوع صهیونیسم بین‌المللی است که الزاما در دایره یهود و اسرائیل نمی گنجد. صهیونیسم مقوله بررگتری است که بخش عمده‌ای از جامعه مسیحیت را شامل می شود.

ذوالنوری همچنین گفت: ضلع سوم، رژیم صهیونیستی است که اضلاع پیرامونی و ماهیچه های مفاصل آن را رژیم های وابسته و سرسپرده منطقه تشکیل می دهند و برای تحقق اهداف آن مثلث شوم اقداماتی را انجام می دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «این سه ضلع مثلث شوم از گذشته برای دولت سازی یهود تلاش کرده‌اند» گفت: روسای جمهوری گذشته آمریکا نیز تلاش هایی را انجام داده‌اند با این تفاوت که ترامپ جسارت ویژه‌ای برای علنی کردن این اقدامات به کار برد.

وی در عین حال گفت: البته گاهی اوقات اتفاقاتی به ظاهر تلخ اما در باطن شیرین رخ می دهد. این اتفاق نتایجی به همراه دارد از جمله آن پیوند این اضلاع، وابستگی سران کشورهای عربی و منطقه‌ای و در نهایت وحدت و همبستگی بیشتر بدنه مسلمانان در کشورهای اسلامی است.

وی تاکید کرد: این اتفاق باعث خواهد شد که چنین رویایی محقق نشود. قطعا عمر نتانیاهو و ترامپ، ملک سلمان و عمر سلمان و دیگران قد نمی دهد که پایتخت رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی را ببینند.

ذوالنوری در پایان گفت که همانطور که کشورهای دنیا با این تصمیم ترامپ همراهی نکردند در آینده خواهیم دید که چنین تصمیمی باعث انزوای بیشتر رئیس جمهور آمریکا و رسوایی بیشتر رژیم صهیونیستی و به دنبال آن افزایش قدرت مقاومت و بیداری مسلمانان خواهد شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir