تاکید وزیر دفاع آمریکا بر رویکرد دیپلماسی برای مواجهه با ایران
وزیر دفاع آمریکا یک روز پس از جوسازی‌های سفیر این کشور در سازمان ملل علیه کشورمان گفت که نیازی به یک موضع نظامی شدید علیه ایران نمی‌بیند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا، بامداد روز شنبه (امروز) گفت که نیازی به موضع نظامی شدیدتر در قبال ایران نمی‌بیند.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه در یک پایگاه نظامی در واشنگتن باقیمانده‌های یک موشک و یک پهپاد را به نمایش گذاشت و مدعی شد که این تسلیحات ساخت ایران بوده که به دست حوثی‌های یمن رسیده است و آنها آن را علیه عربستان سعودی استفاده کرده‌اند.

متیس در پاسخ به این سوال که آیا این شواهد می‌تواند دلیلی برای پاسخ نظامی آمریکا باشد، گفت: پاسخ نظامی خیر؛ به همین دلیل بود که سفیر هیلی درآنجا بود و ژنرال‌های ما حضور نداشتند.

وی افزود: این یک تلاش دیپلماتیک برای فاش کردن مقاصد ایران برای دنیا است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه باطرح ادعاهایی علیه کشورمان از حمایت ایران از بشار اسد رئیس جمهور سوریه و حزب الله لبنان انتقاد کرد و مدعی شد: آنچه ایران اکنون در آنجا انجام می دهد،  غیرقانونی است که منجر به مرگ افراد بی گناه می شود.

متیس همچنین  گفت: برملا کردن آنچه آنها انجام می دهند برای جامعه بین‌الملل مفید است تا آگاهی‌شان در این زمینه بالاتر رود.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که سیاست های مداخله جویانه و جنگ طلبانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای اش در خاورمیانه منجر به بروز جنگ و ناآرامی از جمله در سوریه شده است که پس از نزدیک به هفت سال، مرگ هزاران غیرنظامی سوری شامل زنان و کودکان را در پی داشته است.

اما مقامات آمریکایی تلاش می کنند تا با ادعاهای بی اساس و واهی خود ایران را مقصر جلوه دهند. این درحالی است که تهران همواره تاکید می کند حضور ایران در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا به درخواست دولت مشروع این کشور بوده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir