سناریوی مشکوک سازیِ مرگ «آیت الله» کلید خورد
با نزدیک شدن به سالگرد فوت آیت الله هاشمی، فائزه هاشمی در گفت‌وگویی  درباره سرنوشت این پرونده توضیح داد و با بیان اینکه جلسه ای با حضور همه اعضای خانواده و برخی از اعضای شورای عالی امنیت برگزار شد.

 فائزه، دومین و پرسروصداترین و پرحاشیه‌ترین فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است. البته چندی پس از فوت پدرش، کمتر شاهد حواشی از او بودیم که روز گذشته در اقدامی تازه در ادامه پروژه مشکوک سازی مرگ آیت الله با مصاحبه ای درباره علت فوت ایشان، جنجال آفرین شد و نامش بر سر زبان رسانه ها افتاد.
 
حدود دو ماهی از فوت آیت الله هاشمی می گذشت که آقای محسن هاشمی از بررسی «پرونده فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی در شورای عالی امنیت ملی» خبر داد؛ پرونده ای که به گفته او علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی  و رضا سیف اللهی، معاونش آن را برعهده داشتند.

اعای جدید فائزه هاشمی در مورد مرگ مرحوم آیت الله هاشمی

 با نزدیک شدن به سالگرد فوت آیت الله هاشمی، فائزه هاشمی در گفت‌وگویی  درباره سرنوشت این پرونده توضیح داد و با بیان اینکه جلسه ای با حضور همه اعضای خانواده و برخی از اعضای شورای عالی امنیت برگزار شد، گفت: «در این جلسه به ما اعلام کردند که بررسی ها نشان می دهند که در بدن پدر 10 برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است.»
او افزود: «البته اعلام کردند که در بدن مادر 3برابر حد مجاز و در بدن خواهرم فاطمه نیز ‌یک‌برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است.
 
البته به ما اعلام کردند که دلیل فوت این نبوده است، آنها گفتند نمی دانند منشأ رادیواکتیو کجا بوده است.» فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آیا این پرونده در شورای عالی امنیت ملی بسته شده، گفت: «درباره اینکه این پرونده در شورای عالی امنیت ملی بسته شده است یا خیر، اطلاعی به ما ندادند اما از صحبت های اعضای شورای عالی امنیت ملی در آن جلسه اینطور بر می آمد که پرونده از نظر آنان مختومه شده است.»

از سوی دیگر آقای محمد هاشمی برادر مرحوم هاشمی در گفت و گویی در پاسخ به سوال خبرنگار این روزنامه مبنی بر علت‌ایست قلبی برادرش گفت: علت مرگ را در بیمارستان ایست قلبی اعلام کردند، ولی علت ایست قلبی را کسی اعلام نکرد. هنوز هم کسی اعلام نکرده که علت ایست قلبی چه بوده. جواب پزشکی یا علمی از این قضیه نگرفتیم که ببینیم علت ایست قلبی چه بوده است، چون کالبدشکافی هم انجام نشد، بنابراین برای ما علت
 ایست قلبی نامشخص است.
 
این ادعای برادر آیت الله در حالی است که او سال گذشته درباره‌ فوت برادرش در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما،  به صورت رسمی و جدی به این شایعات پاسخ داد. وی بابیان اینکه اولین نفری بود که در کنار آیت الله هاشمی حاضر شد، با تاکید بر تلاش تیم پزشکی در احیاء آیت الله هاشمی گفت: «به رغم  تلاش های تیم پزشکی برای احیا، متاسفانه موفق نشدند و این نشان می داد که آقای هاشمی قبل از انتقال به بیمارستان رحلت کردند و هیچ آثاری از خفگی، کبودی و .... وجود نداشت.»محمد هاشمی با تاکید بر صحت اعلام تیم پزشکی مبنی بر ایست قلبی گفت: «آن چیزی که پزشکان اعلام کردند ایست قلبی بوده. این اعلام صحیح و درست بوده است و معاندان هم سعی می کنند با طرح موضوعاتی، تفرقه و شبهه ایجاد کنند.»

پروژه مشکوک سازی فوت آیت الله هاشمی

 این سخنان فائزه هاشمی در حالی است که بعداز فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی شایعات و موضوعات بی اساس درباره علت و چگونگی درگذشت ایشان در رسانه های بیگانه مطرح شد. اولین کار در این پروژه مشکوک سازی مرگ، تشکیک در نحوه فوت هاشمی بود و این رسانه ها قصد داشتند که این فوت را مشکوک نشان دهند.کانال های تلگرامی ضد انقلاب و مخالف نظام با انتشار مطالب و
تحلیل هایی دروغین، این موضوع را استمرار بخشیدند. حتی یکی از کانال های تلگرامی ضدانقلاب با انتشار یک صوت مدعی شد رهبری خطاب به احمدی نژاد گفته است امسال هاشمی می میرد و من تو را رییس مجمع تشخیص خواهم کرد. در همین راستا وزیر بهداشت مصاحبه ای انجام داد که این ماجرا را گرم تر کرد. وی گفت که طبق گزارش هایی که دریافت کرده است کوتاهی هایی در مورد آیت الله هاشمی رخ داده است.

فائزه حاشیه ساز

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی از زمان آغاز ریاست جمهوری وی در سال 68 تا کنون در کشور بدون حاشیه نبوده اند. حواشی‌ای که بعضاً موجب رنجش مردم و حتی برخی از سیاستمداران کشور شده است. از سخنان و کارهای ساختارشکنانه گرفته تا محکوم شدن و ورود برخی از آنها به زندان.اما در این میان حواشی دختر کوچک‌تر ایشان یعنی فائزه هاشمی، انگار در کشور به یک اپیدمی مقطعی تبدیل شده است و هرچند وقت یک بار با سخنانی عجیب یا حرکاتی بحث‌برانگیز، از حاشیه استقبال می‌کند. از دوچرخه سواری با کت و دامن و اصرار و تأکید وی بر دوچرخه راندن زنان در ملاء عام گرفته تا دیدار با دوستی بهایی که در زندان با وی آشنا شده بود.
 
در مهرماه 96 بود که فائزه هاشمی در اقدامی تازه به دیدار «مهوش ثابت» یکی از عناصر فرقه ضاله بهاییت که از جمله محکومان امنیتی بوده و تازه از زندان آزاد شده، رفت.این اقدام فائزه هاشمی در حالی است که وی پیش از این نیز در زمانی که پدرش در قید حیات بود، به دیدار یک زن بهایی رفت که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با روزنامه جمهوری اسلامی، درباره این اقدام دخترش گفته بود: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته‌شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم.» حال فائزه هاشمی برخلاف سخنان پدرش به دیدار یک فرد بهایی رفته و سخنان پدرش را بعد از فوت او، اینچنین به زیر پا گذاشته است اما در عین حال، خود را درباره علت مرگ پدر نگران نشان می دهد که ممکن است ادامه همان پروژه مشکوک سازی مرگ آیت الله باشد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:sobhe-no.ir