موضع ترامپ دربرابر تجمع های اعتراضی اخیر در ایران
وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از اغتشاشات در برخی شهرهای ایران حمایت کرده است.

حمایت رسمی دولت ترامپ از اغتشاشات در ایران

در حالی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خود حدود دو ماه پیش مردم ایران را ملت تروریست خطاب کرده بود، وزارت خارجه او بامداد شنبه رسماً با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده از تظاهرات مردم ایران حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه، ضمن تکرار اتهامات بی‌پایه اعلام کرده، اخبار مربوط به تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز را دنبال می‌کند. 

به دنبال تجمع اعتراضی روز پنجشنبه جمعی از مالباختگان موسسات مالی در مشهد که با شعارها و مطالبات اقتصادی مردم همراه شد، روز جمعه نیز برخی نقاط کشور شاهد تجمعاتی محدود بود.

گزارش از شهرهای کرمانشاه، رشت، ساری، قم، قزوین و همدان حاکی از آنست که در این شهرها تجمعاتی برگزار شد که بعضا با شعار های تندی همراه بود.

بیشترین تجمع پیش از ظهر جمعه در کرمانشاه گزارش شد که با مداخله پلیس خاتمه یافت.

اگرچه رسانه های ضدانقلاب تلاش داشتند نشان دهند که مطالبات تجمعات امروز سیاسی است، اما گزارشهای میدانی، حاکی از آنست که بسیاری از مردم که نسبت به وضعیت گرانی ها معترض بودند، با مشاهده شعارهای سیاسی لیدرهای این تجمعات، ترجیح دادند که با شعاردهنگان همراه نشوند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای شدید اللحن با تکرار مجدد ادعاهای چند ماه پیش دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران، مدعی شده صادرات اصلی ایران، خشونت، خونریزی و هرج و مرج است. واشنگتن همچنین از تمامی ملت‌ها خواسته علناً از مردم ایران حمایت کنند. 

این بیانیه در پایان اظهارات چند ماه پیش رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، را نقل کرده که گفته بود خواستار انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ایران است.  در این بیانیه آمده است: روز ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷، وزیر خارجه تیلرسون در برابر کنگره شهادت داد که از آن دسته از عوامل داخلی ایران که بتوانند باعث انتقال مسالمت‌آمیز حکومت بشوند، حمایت می‌کند. همان‌طور که ما می‌دانیم، آن عوامل در داخل ایران حضور دارند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه بامداد شنبه، تصریح کرده است: وزیر خارجه آمریکا امروز بار دیگر حمایت عمیق خود را از مردم ایران اعلام می‌کند. 


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com