واکنش ترامپ، نتانیاهو و وزارت خارجه روسیه به نا آرامی های ایران
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دخالت‌های خارجی در امور داخلی ایران که می‌تواند به بی‌ثبات‌تر شدن شرایط کمک کند غیرقابل قبول است.رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارات توهین آمیز علیه ایرانی‌ها، بار دیگر از اغتشاشات حمایت کرد و مردم ایران را «گرسنه» خواند.

واکنش روسیه به ناآرامی ها در ایران

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه اعتراضات در ایران به خشونت و خونریزی کشیده نشود، تاکید کرد که دخالت‌های خارجی در امور داخلی ایران غیر قابل قبول است زیرا می‌تواند باعث وخیم‌تر شدن اوضاع شود.

طی روزهای اخیر اغلب مقامات کاخ سفید و سناتورهای آمریکایی در اظهاراتی مداخله‌جویانه از ناآرامی‌های ایران حمایت کردند.این در حالی است که بن رودز مشاور امنیت ملی باراک اوباما در پیامی توییتری به مقامات آمریکایی یادآوری کرد که اعتراضات مردم ایران برای احقاق حقوق خودشان است و نه برای آمریکا.

رئیس‌جمهور در واکنش به ناآرامی‌های این روزهای کشور با اشاره به ابراز شادمانی دشمنان انقلاب گفت: این آقایی (ترامپ) که امروز در آمریکا می‌خواهد با مردم ما همدردی کند یادش رفته که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید. این آدمی که سرتا پایش علیه ملت ایران است حق ندارد برای مردم ایران دلسوزی کند.


ترامپ: مردم ایران گرسنه‌ غذا و تشنه آزادی‌اند!

حمایت‌های دونالد ترامپ از اغتشاشات اخیر در برخی از شهرهای ایران همچنان ادامه دارد و او صبح دوشنبه به وقت واشنگتن در اظهارنظری در این باره، توهینی آشکار به مردم ایران کرده است. وی که در روزهای اخیر عادت کرده پس از بیدار شدن از خواب، توئیتی درباره ایران و اغتشاشات اخیر بکند، امروز باز هم این اقدام را تکرار کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «ایران علی رغم توافق وحشتناک دولت اوباما با آنها، در همه سطوح در حال ورشکستگی است».ترامپ در ادامه توئیت خود، در اظهاراتی توهین آمیز، مردم ایران را گرسنه خواند و نوشت: «مردم بزرگ ایران برای سال‌های زیادی محدود شده‌اند. آنها گرسنه‌ غذا و (تشنه) آزادی هستند». او افزود: «علاوه بر موضوع (نقض) حقوق بشر(در ایران)، ثروت ایران(هم) مورد غارت قرار گرفته است. زمان، تغییر فرا رسیده است».


نتانیاهو: با مردم ایران دوست هستیم!

بنیامین نتانیاهو مدعی وجود رفاقت میان ملت ایران و شهرک‌نشینان غاصب شد و گفت: «این رژیم تلاش زیادی برای کاشتن بذر اختلاف میان ما، به کار بسته است ولی آنها پیروز نخواهند شد؛ روزی که این رژیم ساقط شود و البته آن روز خواهد رسید، ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها باز هم دوستان بسیار خوب هم خواهند شد.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه به اغتشاشات اخیر شهرهای مختلف ایران واکنش نشان داد و در پیامی ویدئویی، از اغتشاشگران حمایت کرد.

نتانیاهو پیام خود را با تلاشی آشکار و به دور از ظرافت برای فاصله انداختن میان مقامات نظام و مردم آغاز کرد و گفت: «امروز شنیدم که «روحانی» رئیس‌جمهور ایران ادعا کرده که اسرائیل در پشت پرده اعتراضات در ایران است. این حرف نه تنها اشتباه بلکه خنده‌دار هم هست و بر خلاف روحانی، من به مردم ایران بی‌احترامی نمی‌کنم؛ ایرانی‌ها استحقاق وضعیت بهتری را دارند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه این تلاش مذبوحانه گفت: «ایرانیان در پی آزادی‌های اساسی هستند که در چندین دهه اخیر، از آن محروم شده‌اند؛ رژیم ظالم ایران، ده‌ها میلیارد دلار برای اشاعه خشونت هزینه کرده است و این پول می‌توانست صرف ساخت بیمارستان و مدرسه شود.»

نتانیاهو سپس اغتشاشگران را «پدران و مادران ایرانی» خواند که به خیابان‌ها آمده‌اند و به مسدود شدن موقت دسترسی به کانال‌های ضدانقلاب مروج خشونت هم واکنش نشان داد و گفت: «شکی نیست که این پدران و مادران هستند که به خیابان‌ها آمده‌اند اما رژیم از آنها که مردم خودش هستند، ترسیده است؛ بهمین خاطر است که آنها دانشجویان را زندانی و شبکه‌های اجتماعی را فیلتر می‌کنند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه، حمایت از اغتشاشگران را یک وظیفه شخصی برای هر انسانی دانست و گفت: «متأسفانه بسیاری از دولت‌های اروپایی، در سکوت نظاره‌گر اوضاع هستند و این در حالی است که قهرمانان جوان ایرانی، در خیابان‌ها کتک می‌خورند؛ این درست نیست و من به سهم خودم، ساکت نخواهم ماند.»

بنیامین نتانیاهو در بخش‌های پایانی این پیام ویدئویی، مدعی وجود رفاقت میان ملت ایران و شهرک‌نشینان غاصب شد و گفت: «این رژیم تلاش زیادی برای کاشتن بذر اختلاف میان ما، به کار بسته است ولی آنها پیروز نخواهند شد؛ روزی که این رژیم ساقط شود و البته آن روز خواهد رسید، ایرانی‌ها و اسرائیلی‌ها باز هم دوستان بسیار خوب هم خواهند شد.»

نخست‌وزیر صهیونیست‌ها در انتها باز هم تلاش کرد که خود را به مردم ایران نزدیک نشان دهد و ضمن آرزوی موفقیت برای اغتشاشگران گفت: «اما من مطمئنم که ترس پیروز نخواهد شد چون مردم ایران، مردمانی باهوش، پیچیده و مغرور هستند؛ امیدوارم مردمان ایران در مطالبه شرافتمندانه آزادی، موفق شوند.»

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:/farsnews.com/isna.ir