صدا و سیما اگر اغتشاش را نشان می دهد,حرف منطقی مردم را هم پوشش دهد
امام جمعه موقت اصفهان، در پایان در خصوص عملکرد صدا و سیما هم گفت: خوب است همزمان که صدا و سیما اگر اغتشاش ها را نشان می دهند، آن بخش از خواسته های مردم و حرف منطقی مردم را نیز پوشش دهند.

واکنش امام جمعه موقت اصفهان به تجمعات اعتراضی اخیر

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان و مشاور فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اعتراضات مردم در شهرهای مختلف، گفت: خواسته و مطالبه حق مردم است، برخورد با مفاسد، عدالت اجتماعی، رفع بیکاری و جلوی گرانی ها را گرفتن، حق مردم است. ولی این خواسته های مردم کم کم به سمتی کشیده شد که به شکل رفتارهای غیر عادی و آشوبگرانه درآمد و کسانی خواستند از این موج به نفع بیگانگان استفاده کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس هفتم و هشتم، ادامه داد: همانطور که دیدیم توهین هایی به ارزش های اسلامی و پرچم جمهوری اسلامی و توهین به مقامات نیز بوجود آمد، درحالیکه مردم حتی اگر کارد به استخوانشان هم برسد، چنین کارهایی نمی کنند. به هر حال، مردم ممکن است در جایی تجمعی داشته باشند و مطالباتشان را بیان کنند، اما واقعیت این است که جو غالب و دسته ای که از این جریانات بهره برداری غلط کردند، همان جریان هایی بودند که آشوب گر و هنجار شکن به حساب می آیند.

البته این جریانات می گذرد. ما از این گونه مسائل داشته ایم که یک عده با اغراض اخلال گرانه به نفع بیگانگان حرکت هایی کرده اند، ولی این را نباید به حساب مردم گذاشت. اما آنچه مهم است اینکه مردم ما با هر سختی که روبرو بشوند، امکان ندارد علیه نظام و ارزش های آن حرفی بزنند و شما در همین نه دی تجمعات مردم را دیدید و در همین دو سه روزه در چندین شهر دیدیم که این آشوب گری و هنجار شکنی ها را محکوم کردند.

عضو جامعه روحانیت، خاطرنشان کرد: البته بیگانگان ممکن است سواستفاده کنند که با حرکت توده مردمی جلو سواستفاده آنها نیز گرفته می شود و نظام ما خدشه پذیر نیست، چون پشتوانه آن مردم است. آنچه مهم است این بود که از هر دو طیف سیاسی، همه گفتند: مطالبات مشروع حق مردم است، اما این حرکات مطالبات مردم نبود بلکه مطالبات بیگانگان بود.

به هر حال این اعتراضات دلایلی مانند تورم، گرانی، بیکاری و شرایط بد اقتصادی دارد و نارضایتی مردم درست است. تبعیض به هرحال سنگین است و برای مثال وقتی یکی بیست میلیون حقوق می گیرد و دیگری با رنج، یک میلیون دریافت می کند، تبعیضی است که مردم را رنج می دهد. وقتی مردم بیکاری جوان ها را می بینند و گرانی را می بینند، صنایع کشور زیر فشار است، بیکاری فراگیر شده است و بر اساس آمار 7 میلیون بیکار تحصیلکرده داریم. در نتیجه برای این موضوعات باید راهکاری ارائه شود و این حق مردم است.

 ما این حرف ها را زیاد گفته ایم و باز هم می گوییم، مطالبات مردم بر حق است. باید صنعت، کشاورزی فعال شود و همزمان جلوی حقوق های نجومی، بیکاری و گرانی را گرفت. مسئولین باید در این رابطه با مردم بیشتر حرف بزنند و در رسانه بگویند که مردم خواسته های شما را می دانیم. در حال حاضر هم بودجه سال آینده در مجلس مطرح می شود که من هم به نمایندگان گفتم که این بودجه باید در جهت منافع مردم و منافع کشور و طبقات محروم کشور باشد و همه این موضوع را قبول داریم.

امام جمعه موقت اصفهان، در پایان در خصوص عملکرد صدا و سیما هم گفت: خوب است همزمان که صدا و سیما اگر اغتشاش ها را نشان می دهند، آن بخش از خواسته های مردم و حرف منطقی مردم را نیز پوشش دهند. صدا و سیما باید خواسته های منطقی و مشروع و دلسوزانه مردم را منعکس کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:asriran.com