پایبندی ایران به برجام به ایالت متحده بستگی دارد
وزیر امور خارجه با اشاره به تائید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از سوی آژانس، گفت ادامه پایبندی ایران به این بستگی دارد که آمریکا به طور کامل به برجام پایبند باشد.

سفر ظریف به مسکو در آستانه موعد تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، که برای گفت‌وگو با همتای روس‌اش به مسکو سفر کرده، دیروز در توییتر نوشت: امروز در مسکو با (سرگئی) لاوروف وزیر خارجه (روسیه) نشست داشتم. برای تعامل با وزیران خارجه سه کشور اروپایی (انگلستان، فرانسه و آلمان) و (فدریکا) موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا، راهی بروکسل هستم.

همه اتفاق نظر داشتند که ضروری است که همه به تعهداتشان ذیل برجام پایبند باشند. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی کامل ایران را تائید کرده است، اما ادامه این روند به پایبندی کامل ایالات متحده بستگی دارد.

قرار است ظریف امروز با وزرای خارجه سه کشور اروپایی و موگرینی دیدار کند. این دیدار در آستانه موعد تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران از سوی آمریکا برگزار می‌شود.

یک دیپلمات اروپایی، دیروز به خبرگزاری رویترز گفت: هدف از این نشست تأکید مجدد اروپا بر حمایت از برجام و ارسال این پیام به آمریکاست که نباید از توافق هسته‌ای خارج شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com