شرکت گاز با پررویی از مردم اخاذی می کند!
خسرو معتضد در روزنامه جوان نوشت:وقتی وزارت نفت و شركت ملی گاز ایران رأی و حكم دیوان عدالت اداری و سازمان حمایت حقوق مصرف‌كنندگان را اجرا نكرده است و در كوزه گذاشته، آب آن را می‌خورند، از مردم عادی چه انتظاری برای رعایت قانون دارید؟

شرکت ملی گاز نام آبونمان را برداشته‌‌اند و با مبلغ بیشتری همان وجوه را زیر عنوان هزینه بهای خدمات مستمر از مشتركین وصول می‌كند

خسرو معتضد در روزنامه جوان نوشت: شاهزاده ظل‌السلطان زردآلو بسیار دوست می‌داشت، ولی هر وقت تعداد زیادی زردآلو تناول می‌كرد، دچار اسهال و شكم‌روش شدیدی می‌شد.داروغه اصفهان هم دستور اكید داد در خیابان‌ها و كوچه‌‌ها هیچ فروشنده دستفروشی حق ندارد با صدای بلند زردآلوی خود را عرضه كند، زیرا احتمال دارد صدا به گوش شاهزاده برسد و او هوس خوردن كند و دچار شكم‌روش ‌شود.

مدتی این ممنوعیت برقرار بود تا اینكه روزی یك روستایی اهل یكی از دهات اصفهان بی‌خبر از امریه‌‌های  شداد داروغه اصفهان، با صدای بلند متاع خود را عرضه كرد. روزی ظل‌السلطان دهانش آب افتاد و فوراً‌ دستور داد بروند و زردآلو‌های او را بخرند. پس از خوردن دچار اسهال شد و از شدت درد شكم بر خود می‌پیچید.

داروغه اصفهان دهاتی بیچاره را به جرم نقض قانون و عرضه زردآلوی خطرناك و سوء‌قصد غیرعمدی به جان حضرت اقدس والا توقیف كرد. مرد روستایی گفت: من چه گناهی دارم كار من تهیه زردآلو و فروش آن در شهر است. بهتر است حضرت اقدس والا راه علاج بهتری پیدا كند.
 
ظل‌السلطان كنجكاو شد و پرسید چه راه علاجی؟
 
روستایی گفت: كمتر بخور، شكمتو نگه‌ دار.
 
ظل‌السلطان بخشنامه‌ای صادر كرد كه دیگر كسی حق ندارد در سراسر شهر اصفهان نام زردآلو را ببرد. شش ماه گذشت باز روستایی دیگری به اصفهان آمد.  ظل‌السلطان دلش غنج زد. آهسته به آن مبارك خواجه مخصوص خود دستور داد برود و فقط دو كیلو زردآلو خریداری كند. خواجه گفت: ‌حضرت اقدس والا من این كار را نمی‌كنم، زیرا می‌‌ترسم شكمم را به فرمان حضرت اشرف پاره كنند. ظل‌السلطان گفت برو بخر، بیاور و من فقط گفتم اسمشو نبرند. خودشو بیار، اسمشو نیار.
 
تاریخ در كشور ما تكرار می‌شود. شركت ملی گاز به آن روش از مردم اخاذی می‌كند. چندی پیش مراجع قضایی و گویا دیوان عدالت اداری بخشنامه كرده و رأی مشخص و متقن داده كه این شركت صد جور مردم را تلكه ‌می‌كند، حق ندارد از مردم آبونمان گاز دریافت كند و وصول این مبلغ و نوشتن كلمه آبونمان روی فیش‌‌های  گاز خلاف قانون است، اما اولیای امور این شركت نه‌تنها دستور قانونی را اجرا نكردند، بلكه در نهایت زرنگی ببخشید پررویی كرده، نام آبونمان را برداشته‌‌اند و با مبلغ بیشتری همان وجوه را زیر عنوان هزینه بهای خدمات مستمر از مشتركین وصول می‌كنند و برای دستور مراجع صالحه یك قاز هم احترام قائل نشدند و ثابت كردند، اولاد خلف افرادی چون ظل‌السلطان و عمال قدیم استبداد هستند.

وقتی وزارت نفت و شركت ملی گاز ایران رأی و حكم دیوان عدالت اداری و سازمان حمایت حقوق مصرف‌كنندگان را اجرا نكرده است و در كوزه گذاشته، آب آن را می‌خورند، از مردم عادی چه انتظاری برای رعایت قانون دارید؟


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:روزنامه جوان