تصمیم گیرنده زمان دادگاه بازداشتی های تجمعات اخیر کدام قوا است
بسیاری از افراد آزاد شده‌اند و تعداد کمی در تهران بازداشت هستند. در تهران شاید 50 یا 60 نفر در زندان باشند. این آمار در شهرستان‌ها کمتر است.

50 تا 60 نفر در تهران همچنان بازداشت‌اند

علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در مورد تعداد کشته‌های حوادث اخیر در زندان، گفت: غیر از فردی که در زندان خودکشی کرد و خانواده او بعد از بازدید، خودکشی او را تایید کردند. مورد جدیدی به مجلس و ما گزارش نشده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس، در پاسخ به این سوال که علی مطهری این آمار را 3 نفر اعلام کرده است، ادامه داد: شاید آقای مطهری بیش از ما در جریان باشد. همانطور که عرض کردم تا الان تنها یک مرگ گزارش شده است.

این نماینده اصول‌گرای مجلس، خاطر نشان کرد: در جلسه سه شنبه کمیسیون امنیت ملی با مجلس این موضوعات را بررسی می‌کنیم. ما هنوز به صورت ماهوی به این موضوع ورود نکردیم. ما سعی می‌کنیم ابهامات و سوالات را مطرح کنیم و مسئولان پاسخ دهند و ما بعد از آن گزارش را به صحن علنی مجلس، ارائه دهیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در مورد تعداد بازداشتی‌های حوادث اخیر، گفت: بسیاری از افراد آزاد شده‌اند و تعداد کمی در تهران بازداشت هستند. در تهران شاید 50 یا 60 نفر در زندان باشند. این آمار در شهرستان‌ها کمتر است.

وی در پاسخ به این سوال که دادگاه این افراد کی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این موضوع در اختیار سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه است و ما در جریان آن نیستیم و در مورد زمان دادگاه و نحوه برگزاری آن قوه قضاییه، تصمیم می‌گیرند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: asriran.com