واکنش خاتمی به اظهارات روحانی درباره نقد
عضو مجلس خبرگان رهبری، با انتشار مطلبی در فضای مجازی به اظهارات هفته گذشته رئیس جمهور، واکنش نشان داد.

احمد خاتمی در اعتراض به صحبت های آقای رییس جمهور درباره نقد چنین نوشت

آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، با انتشار مطلبی در کانال تلگرام خود، به اظهارات هفته گذشته حسن روحانی که گفت: در کشور ما معصوم نداریم، اگر یک وقتی امام زمان ظهور کرد آنوقت هم میشود نقد کرد. ضمن اینکه پیامبر اسلام (ص) هم به مردم اجازه انتقاد می‌دادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد، واکنش نشان داد.  


احمد خاتمی، در این نوشته آورده است:

این روزها سخنی گفته شده که شایسته نقد اعتقادی است و آن، این است که گفته شد پیغمبر و معصومین هم قابل نقداند. این سخن نادرست است و یک خلط در این عرصه صورت گرفته است، آن خلط این است که پیامبر و معصومین اجازه نقد می‌دادند، ولی این به آن معنا نیست که آن ها قابل نقداند، به دلیل آنکه، آنان معصوم‌اند.

معصوم یعنی کسی که از اول تا آخر عمرش نه خطا، نه اشتباه به عمد یا سهو از او سر نمی‌زند، آری اجازه نقد می دادند و این برای احترام به شخصیت امت و الگو سازی بوده است و این که گفته شده که یکی از اصحاب پیامبر در تصمیمی از تصمیم‌های پیامبر پرسید، أمن الله أمنک؟ که در داستان جنگ بدر است، این سخن مستند تاریخی ندارد و علامه سید جعفر مرتضی در الصحیح آن را مورد نقد قرار داده است.

از آنان که تریبون در دست دارند، انتظار می‌رود که اعتقادات حق، مستند و مستدل اسلامی و مذهبی را در مسلخ اهداف سیاسی قربانی نکنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com