علم الهدی: موج اعتراضات از تهران آغاز شد نه مشهد
 علم الهدی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح شد: موج اعتراضات از تهران آغاز شد نه مشهد

امام جمعه مشهد در نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی، به اتهام دخالت در اعتراضات اخیر واکنش نشان داد و گفت: شواهد متعددی وجود دارد که موج اعتراضات از تهران آغاز شد.


 متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی 

امیر دریابان آقای علی شمخانی 
دبیر و نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی 

سلام علیکم

احتراما، به استحضار میرساند مدتی بعد از تجمع اعتراض آمیز تنی چند از مردم در 7 دیماه 96 در میدان شهدای شهر مقدس مشهد و‌ اغتشاشات در قالب آن از بعضی دهان ها که بعضا افراد مسئول در نظام هستند اتهاماتی مبنی بر نقش اینجانب در این ماجرا اظهار شد. 

در سالهای اخیر و در پی سوء مدیریت مسئولان ذیربط بر فضای رسانه ای کشور بارها آماج اتهامات واهی و تخریب شخصیت قرار گرفتم که در راستای اهداف اسلام و انقلاب باکی نداشته و ندارم. لکن مورد اخیر با هدف تشویش اذهان عمومی و گمراه ساختن افکار مردم از حقایقی است که امروز بر ملت مسلمان ایران می گذرد و لذا وظیفه خود می دانم نکاتی را به جهت توجه و تظلم به حضرتعالی که نماینده مقام معظم رهبری در بالاترین نهاد امنیتی کشور هستید عرض کنم.

1. برخی شخصیت های سیاسی با سکنا در فضای رقابتهای انتخاباتی تلاش می کنند اینطور القاء کنند که شروع این تحرکات از مشهد بوده است. در حالیکه شواهد متعددی وجود دارد که این موج اعتراضات از تهران آغاز شد و اخیرا مقام عالی دادستان کل کشور نیز به آن اذعان نمود.

2. اینجانب در روز این تجمعات در سفر سبزوار بودم و به محض بازگشت با استفسار از استاندار محترم خراسان رضوی و مسئولین امنیتی و انتظامی استان گزارشاتی را دریافت کردم که کاملا منطبق بر بیانات مقام معظم رهبری در 19 دی بود و برای همه فصل الخطاب قرار گرفت.

3. شاید بعضی در این روزها بجای ریشه یابی این تجمعات واعتراضات و حل آن ها نسبت به سند سازی در جهت اهداف سیاسی حزب یا جریان سیاسی خود مشغول باشند که لازم است آن نهاد عالی امنیتی بطور دقیق نسبت به ریشه ها و عوامل اغتشاشات هفتم دیماه مشهد تحقیق و تفحص نموده و به ملت شریف ایران گزارش دهد.

والعاقبة للمتقین 
سیداحمد علم الهدی 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی 
و امام جمعه مشهد مقدس 
26 دیماه 96 


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir