زیباکلام: صداوسیما اصلاح‌ناپذیر است, والسلام
در نهایت باید بگویم که از نگاه من با توجه به رفتارهایی که از صداوسیما دیده می‌شود، نمی‌توان امیدی به آینده آن داشت و از نگاه من صداوسیما اصلاح‌ناپذیر است. والسلام!

واکنش زیباکلام به عملکرد صدا و سیما در مواجهه با حوادث اخیر

صادق زیباکلام در روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: در روزهای اخیر، عملکرد صدا وسیما در مواجهه با حوادث روزهای ابتدای دی‌ماه و همچنین موضع‌گیری این رسانه در مواجهه با برجام، مجدد کارنامه این رسانه را مورد توجه عموم قرار داده است.

مدیران صداوسیما به خوبی می‌دانند که در کشور چطور قضاوت می‌شوند و چه نظرهایی درباره کارنامه‌شان طرح می‌شود. اما باید بگویم که سیستم‌هایی مانند این رسانه به پیرامون خود توجهی نشان نمی‌دهند. اگر ۸۰ درصد مردم هم به کار و نحوه عملکردشان ایراد می‌گیرند، می‌گویند به جهنم! اگر مخاطبان‌شان روزبه‌روز کمتر می‌شود، می‌گویند به جهنم!

این واکنش به این علت است که، نظر ۸۰ درصد مردم برای صدا و سیما اصلا و ابدا ا‌همیتی ندارد و آنها فقط برای جهان‌‌بینی خود ارزش قائل می‌شوند و دقیقا به‌همین‌دلیل است که صدا و سیمایی که قرار بود ملی باشد، به چنین روزی افتاده است. نکته دیگر این است که، مدیران صداوسیما ادعا دارند که رسانه‌ای هستند. اما همان‌طور که گفتم، برای آنها اهداف سیاسی‌شان از هر پدیده دیگری مهم‌تر است و در‌این‌راستا برای‌شان همان ۲۰درصد مخاطب کفایت می‌کند.

به بیان دیگر باید بگویم که مدیران صدا و سیما خودشان را در قبال دیدگاه‌ها و اهداف خود موظف می‌دانند، نه مردم ایران. درحالی‌که برخی بر این باور هستند که از عملکرد صداوسیما میان قوای مختلف نارضایتی وجود دارد، اما باید بگویم این برداشت اشتباه ا‌ست. در این میان برخی قوا اتفاقا از صدا وسیما راضی هستند، مجلس شورای اسلامی هم گمان نکنم، ایراد زیادی به عملکرد صداوسیما داشته باشد و در این میان فقط دولت ا‌ست که نسبت به عملکرد این رسانه، انتقاد جدی و اساسی دارد. در نهایت باید بگویم که از نگاه من با توجه به رفتارهایی که از صداوسیما دیده می‌شود، نمی‌توان امیدی به آینده آن داشت و از نگاه من صداوسیما اصلاح‌ناپذیر است. والسلام!


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه وقایع اتفاقیه