آیت الله نوری همدانی: آقای قالیباف شما از هر جهت سرافراز بودید
محمدباقر قالیباف، دیروز(پنجشنبه)، در سفر به شهر قم با چند تن از علما و مراجع عظام دیدار و گفتگو کرد.

سفر قالیباف به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید

محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابتدا در دیدار با آیت‌الله ‌نوری همدانی ضمن سپاسگزاری برای حمایت‌ها و راهنمایی‌های ایشان در دوره مدیریت وی در شهرداری تهران، گفت:‌ این ایام ما توفیق خدمت در تشخیص مصلحت را داریم که خلاصه مباحث و کارها را خدمت شما عرض خواهم کرد. انشاءالله بتوانیم مسیر خدمت گزاری به مردم و پیشرفت انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های امام و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری ادامه دهیم و در راه خدمت به این مردم و تحقق اهداف و باورها، انشالله قدم برداریم.

در این دیدار، آیت الله نوری همدانی، نیز ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مکرر در قرآن آمده، مساله امتحان و آزمایش است. آزمایش خداوند با آزمایش‌هایی که بشریت در دانشگاه ها، حوزه‌ها و ... می‌گیرد فرق دارد. به خاطر اینکه این‌ها مربوط به علم است.

علم و درجات علمی اشخاص زود معلوم می‌شود. با یک سنگ محک‌هایی با یک معیارهایی در چند ساعت می‌توان فهمید که از لحاظ موضوعات علمی فلان شخص در چه حدی است. اما امتحان خداوند تنها علم نیست. بلکه عمل و اخلاق در طول زندگی، ایمان و اعتقاد و باورهای درونی در طول زندگی، همه این‌ها مورد امتحان است.

ما وقتی انسان‌ها را می‌خواهیم بشناسیم با همان گفتارشان، می‌شناسیم؛ نوشته‌ای یا گفتاری. اما آن کس که از اعماق دل مردم آگاهی دارد، از افکار مردم آگاهی دارد، باورها و اخلاق و در طول زندگی اعمالی که انجام داده، پرونده همه این‌ها در پیشگاه پروردگار متعال باز و روشن است. این برای ما مطلب بزرگی است که همه بدانیم در معرض امتحان پروردگار هستیم.

روایاتی زیاد هست، سه دفعه امام صادق تکرار کرده که شما غربال خواهید شد تا حقیقت و فلز شما روشن شود. این مطلب مهمی است که همه بدانیم در معرض امتحان پروردگار قرار داریم. به عبارتی یک نگرشی به بالا و پروردگار و یک نگرشی به کارهای خودمان، که چه اندازه توانسته ایم ما در این امتحان سرافراز باشیم. این موضوع مهمی است در زندگی انسان که خودش بنشیند و پرونده‌ خودش را مطالعه کند.

حوادث مختلف پیش می‌آید که در جریان امتحان افزایش پیدا می‌کند. امتحان‌ آدمها هم یکجور نیست، زن و مرد و پیر و جوان، موقعیت‌ها و مقام و فراز و فرودها، همه این‌ها در امتحان موثر است، بنابراین خداوند متعال پیشامدهایی پیش می‌آورد که انسان‌ها کاملا شناخته شوند که چه اندازه اخلاص دارند چه اندازه با خدا ارتباط دارند، صداقت و راستی و ... چه اندازه است.

نوری همدانی در پایان، خطاب به محمدباقر قالیباف، تصریح کرد: شما امتحان خوبی دادید و سربلند بودید، از هر جهت سرافراز بودید. خدمت به انقلاب و نظام اسلامی مهم است و الحمدالله شما پرونده تان خیلی خوب بوده و ما هم به شما تبریک عرض می‌کنیم.

گفتنی است قالیباف در ادامه سفر خود با حضرات آیات جوادی آملی، شهرستانی، اعرافی و علوی گرگانی نیز دیدار و گفتگو کرد. او همچنین بازدیدی از منزل امام خمینی(ره) در قم داشت.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir