وزیر کشاورزی باید پاسخگو باشد
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از واردات بی رویه محصولات تراریخته به داخل کشور گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید در این خصوص با حضور در صحن مجلس پاسخگو باشد.

شبهات درباره محصولات تراریخته حجتی را به صحن مجلس کشاند

علی محمد شاعری نماینده نکا و بهشر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولات تراریخته بدون هیچ کنترل و ارزیابی وارد کشور می شوند، افزود:

طبق قانون برنامه ششم توسعه محصولات تراریخته در بدو ورود به داخل کشور باید از نظر سلامت «ارزیابی خطر» شوند و مورد بررسی و آزمایش قرار گیرند.این محصولات اگر بی خطر هستند باید برچسب گذاری شوند و مجوز سلامت دریافت کنند که این موارد در خصوص محصولات تراریخته رعایت نمی شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بلایی که محصولات دستکاری شده ژنتیکی(تراریخته) سر سلامت ما و کشورمان می آورد!

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به سوالش از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد:

توضیحات وزیر در این زمینه قانع کننده نبود و به همین دلیل سوال برای بررسی بیشتر به صحن مجلس ارجاع شد. وزیر باید در خصوص افرایش ندادن قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی مثل گندم و پرداخت نشدن به موقع بهای گندم خریداری شده از کشاورزان به مجلس پاسخگو باشد.

دولت در پرداخت پول کشاورزان تاخیر داشت اما هیچ جریمه و دیرکردی به کشاورزان داده نشد در حالی که همین کشاورزان برای یک روز تاخیر بازپرداخت وامهای خود هم جریمه می پردازند و هم دیرکرد.


سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به رتبه نامناسب صادرات محصولات کشاورزی ایران در جهان، تصریح کرد:

محصولات به دلیل صادر نشدن روی دست کشاورزان باقی مانده و از طرف دیگر واردات باعث بی انگیزه شدن کشاورزان برای تولید و صادرات شده است.


پیش از این نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران، ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هم از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص محصولات تراریخته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سوال کردند.قاضی پور در همین زمینه گفت که واردات بی رویه محصولات تراریخته موجب ضرر و زیان به کشاورزان داخلی و فروش نرفتن محصولات آنها شده، همچنین برخی کارشناسان، پزشکان و متخصصان مربوطه معتقدند که محصولات تراریخته باعث نازایی، تولد بچه های ناقص الخلقه و بعضا معلولیت در کشور می شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:alef.ir