معاون ترامپ: دولت امریکا از برجام خارج خواهد شد
مایک پنس: اگر برجام در ماه‌های پیش‌رو اصلاح نشود، آمریکا فورا از آن خارج خواهد شد.

هشدار جدی معاون ترامپ درباره ایران و برجام

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا در سخنانی در اجلاس سالانه "آیپک"- بزرگ ترین لابی حامی اسراییل در آمریکا- ضمن اعلام حمایت همه جانبه کشورش از اسراییل، از خروج آمریکا از برجام در صورت عدم تغییر و اصلاح این معاهده بین‌المللی خبر داد.

پنس روز دوشنبه در سخنرانی خود در اجلاس سالانه کمیته امور عمومی آمریکا و اسراییل موسوم به "آیپک" ضمن هشدار نسبت به اینکه واشنگتن هرگز اجازه دست یابی ایران به سلاح هسته ای را نخواهد داد، بار دیگر تهدید کرد که دولت آمریکا در صورت عدم اصلاح و تغییر برجام در ماه‌های آینده از آن خارج خواهد شد.

پنس با ادعای اینکه ایران می خواهد" امپراتوری قدیمی خود را تحت رهبری دیکتاتوری جدیدی" احیا کند، تاکید کرد که شکست داعش در منطقه خاورمیانه نمی‌بایستی به یک پیروزی برای ایران تبدیل شود.

پنس همچنین با ادعای اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته میلادی -2017- بیش از 4 میلیارد دلار را خرج گروه های تروریستی از جمله در مرز اسراییل کرده است، افزود که تحریکات خطرناک ایران بی پاسخ نخواهد ماند.

او با اشاره به حادثه ماه گذشته ساقط کردن یک پهپاد به گفته او ایرانی در داخل خاک اسراییل مدعی شد: حضور پهپاد ایرانی در حریم هوایی اسرائیل نشان از یک تجاوز علنی بود و پاسخ در خور اسرائیل که حمایت ما را داشت، نشان داد که اسرائیل ساکت نخواهد بود.

پنس بار دیگر ضمن اعلام حمایت همه جانبه دولت ترامپ از اسراییل خواستار افزایش کمک‌های مالی و تسلیحاتی واشنگتن بر تل آویو شد.

پنس در مورد برجام نیز ضمن هشدار به اروپایی ها و ایران ، تاکید کرد:" اشتباه نکنید، این آخرین بخت آن‌ها (برای نجات برجام)است. چنانچه توافق هسته‌ای با ایران در ماه‌های پیش‌رو اصلاح نشود، آمریکا فورا از آن بیرون خواهد آمد."

همزمان با اظهارات پنس در اجلاس آیپک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل که برای دیدار با مقامات آمریکایی و سخنرانی در نشست سالانه آیپک به واشنگتن سفر کرده است روز دوشنبه در دیدار با ترامپ، ایران را بزرگ‌ترین چالش آمریکا و اسراییل در منطقه توصیف کرد.

او خطاب به خبرنگاران در کاخ سفید، گفت: "اگر بخواهم بزرگترین چالش پیش روی دو کشور ما و همسایگان عربمان را در یک لغت خلاصه کنم آن چالش "ایران" است."

او در ادامه مدعی شد:" ایران بلند پروازی‌های اتمی خود را کنار نگذاشته است و با این توافق هسته‌ای جسورتر و ثروتمندتر شده است. همه جا از جمله در مرز ما ستیزه جویی می کند. ما باید این کشور  و شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل"  آن‌ را متوقف بکنیم. ایران باید متوقف شود."

نتانیاهو سه شنبه (امروز) در اجلاس آیپک سخنرانی خواهد کرد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: asriran.com