حضور بانوان در ورزشگاه ها برای بازی های فوتبال همچنان ممنوع است
 وزیر کشور با تاکید بر اینکه در ورزشگاه‌ آزادی برخورد قهری با زنان نشده است، گفت:‌ این افراد را به کلانتری برده و در آنجا با آنها صحبت شده و بعد هم به خانه‌هایشان رفتند.

در ورزشگاه آزادی برخورد قهری با زنان نشده است

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، در حاشیه همایش مدیران کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: توفیق داد ما سه روز جلسه با حضور استانداران و فرمانداران و مدیران سیاسی سراسر کشور داشتیم. بیشتر به دنبال این بودیم که با تغییراتی که در حوزه فرمانداری‌ها ایجاد شده بود، جمع بندی از عملکرد سه، چهار سال وزارت کشور به ویژه امسال و برنامه‌های آتی داشته باشیم.

وزیر کشور در مورد دستاوردهای این نشست سه روزه گفت : هر کدام از معاونین مسائل خود را مطرح کردند؛ معاونین امنیتی مسائل حوزه امنیتی و الزامات و مقتضیاتشان را مطرح کردند و معاونت سیاسی هم همینطور و در حوزه اجتماعی اهمیت آسیب‌های  اجتماعی و ساماندهی آن مطرح شد. در حوزه اقتصادی اولویت اقتصاد مقاومتی و در حوزه عمرانی مشکلات شهرداری‌ها مطرح شد. ما نیاز داشتیم نظرات فرمانداران محترم سراسر کشور را داشته باشیم و آنها در همه جلسات اظهار نظر کردند و مسائل را گفتند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می ‌شود یکی از محورهای سفر هفته گذشته شما به قم، بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها بوده است. جنابعالی در این ارتباط با علمای قم رایزنی کرده‌‌اید؟ گفت: ما خدمت مراجع رسیدیم و اصلا مساله زنان مطرح نشد. آنجا بیشتر شرایط امنیتی و اجتماعی کشور مطرح بود و حوادث دی ماه را من توضیح دادم. سوالاتی داشتند که به سوالاتشان پاسخ دادیم.

وزیر کشور ادامه داد: یکی از موضوعاتی که عزیزان مطرح کردند و به حق هم هست و باید توجه ویژه شود ،بحث حجاب به معنای  کلی آن بود. چون وقت جلسه تمام شد، قرار شد در یک جلسه دیگر خدمتشان باشیم و در مورد این مساله بحث کنیم.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه فعالان سیاسی و اجتماعی خواستار عدم برخورد امنیتی و قهری با موضوع اعتراض به حجاب اجباری شده‌اند و معتقدند باید در این موضوع گفت‌وگو صورت گیرد. ارزیابی شما از این مساله چیست، اظهارکرد: هیچ برخورد قهری تا الان نشده است. من دیدم. وقتی ممنوع است این ممنوعیت را همه باید رعایت کنند.

وی در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها ادامه داد:‌  وزارت ورزش برخی جاها را هماهنگ کرده‌ است که الحمدالله توفیقاتی هم با رعایت شئون داشتند. باز  هم باید دقت‌های لازم بشود. در حوزه فوتبال هنوز این ممنوعیت جاری است و کسانی که آنجا رفتند را پلیس مانع شده است.

وی به مصاحبه سخنگوی وزارت کشور در مورد انتقال زنانی که برای دیدن بازی دربی هفته گذشته به استادیوم آزادی رفته بودند، اشاره کرد و گفت: سخنگوی ما گفته بود این افراد در جای خوب نگهداری می‌شوند. گویا بسیاری ناراضی هستند که در جای خوب نگهداری شود. منظور از خوب یا بد این بوده که این در بازداشتگاه و زندان نیستند. بعد مدام جوک درست می‌کردند که چرا اینجور شده است. آبروی مردم برای وزارت کشور مهم است.

وزیر کشور افزود: خانمی یا اطلاع نداشته و یا به هر دلیلی به ورزشگاه رفته و آنجا مانع حضورش شده اند و بعد هدایت کردند در جایی تا کار تمام شود.  هی می‌گویند کی بوده و چرا باید یک خانم محترمی را به زندان و بازداشتگاه ببرند. این افراد را به کلانتری برده و در آنجا با آنها صحبت شده و بعد هم به خانه‌هایشان رفتند. تعجب می‌کنم از اینکه که اینگونه با آبروی دیگران به راحتی  بازی می‌شود.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در ورزشگاه‌آزادی اصلا برخورد قهری با زنان نشده است. فقط ممنوعیتی بوده که پلیس موظف به رعایت آن است.  اگر مقررات و قوانین به گونه ای باشد که ورود آزاد باشد همین نیروهای پلیس، امنیت آنها را تامین می‌کنند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir