نمی‌شود خودمان کالای خارجی مصرف کنیم و به مردم بگوییم ایرانی بخر
پزشکیان: همه اعم از مسئولان و مردم باید به تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» تلاش کنند و تناقضی بین حرف و عمل نباشد.

اعتراضات و اعتصابات سال گذشته، زنگ خطری برای مسئولان

مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» به تغییر قانون نیاز دارد اظهار کرد: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها، مساجد، مدارس و معلمان، تجار و بازار همگی باید برای نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای تولید داخل و تداوم آن کمک کنند.

برای حمایت از کالای ایرانی باید به خودمان اعتماد کنیم، به طوری که تمامی مراحل کاشت، داشت، برداشت و تولید در کشور خودمان و به دست هموطنانمان انجام شود. نمی‌شود خودمان کالای خارجی مصرف کنیم و به مردم بگوییم ایرانی بخر، از این رو همه اعم از مسئولان و مردم باید به تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» تلاش کنند و تناقضی بین حرف و عمل نباشد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت برخی مسائل توسط تولیدکنندگان داخلی گفت: تعیین قیمت مناسب و بهبود کیفیت کالا باید از سوی تولیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد، مصرف کننده‌ها نیز با حمایت از کالایی که ساخت صنعتگران ایرانی است، از تولیدات خودمان حمایت کرده و به اشتغال خارجی‌ها کمک نکنند.

نماینده‌ی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به حوادث تلخ و شیرین سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود بهبود شرایط نسبت به گذشته، هنوز هم مشکلاتی داریم. با توجه به حوادث اخیر در منطقه و برخوردهای آمریکا، راهی جز ایستادن روی پای خودمان نداریم، با به روی کار آمدن ترامپ، سرعت ارتباطات خارجی ما کم‌تر شد، همچنین به دلیل نوع حرف زدن ما و ناهماهنگی‌هایی که در داخل با یکدیگر داشتیم، ارتباطات اجتماعی و اقتصادی در سال گذشته، آن طور که باید، درست نشد و امکان بهبود هم وجود نداشت.

وی در ادامه با اشاره به حوادث تلخ سال ۹۶ اظهار کرد: هرچند وقوع حوادث تلخ مانند سقوط هواپیما، زلزله و غرق شدن کشتی سبب ناراحتی مردم شد، اما همبستگی مردم با کشور به نمایش گذاشته شد.

پزشکیان اعتراضات و اعتصابات سال گذشته را زنگ خطری برای مسئولان عنوان کرد و گفت: مشکلات جامعه منجر به برخی اعتراضات شد که این رویداد باید هشداری برای مسئولان و اداره کنندگان کشور باشد، چرا که این اتفاقات تلخ و شیرین، امتحانی برای سیاستگذاران بود. مردم حرف دارند، باید به حرف آنان گوش کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir