ادامه همکاری ایران با روسیه تا نابودی کامل تروریسم در سوریه
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در دیدار با همتای روسی، گفت: بر عهدی که با شرکای خود از جمله روسیه داشته ایم، وفاداریم.

وزیر دفاع: برعهدی که با شرکای خود بسته ایم، وفاداریم

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مسکو به روسیه سفر کرده است، امروز در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه گفت: ما برای این کنفرانس اهمیت خاصی قائل هستیم و در تمام دوره های کنفرانس شرکت کردیم.

وزیر دفاع کشورمان یادآورشد که در چهار کنفرانس قبلی (امنیتی مسکو) سردار حسین دهقان (وزیر دفاع سابق) شرکت کرده بود و‌ در این دوره من حضور دارم.
وی افزود: جا دارد برگزاری انتخابات باشکوه ریاست جمهوری را به شما و ملت روسیه تبریک بگویم.

 از همکاری های شما برای توسعه همکاری های دو کشور تشکر می کنم.

همکاری های دو کشور در چارچوب موافقتنامه همکاری های نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که در سال 2015 امضا شد، رشد خوبی داشته است.

همکاری های ما تا نابودی کامل تروریسم در سوریه ادامه خواهد داشت.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه همکاری های ما براساس عهدی که برای نابودی تروریست بسته بودیم انجام شد، افزود: بر عهدی که با شرکای خود از جمله روسیه داشته ایم، وفاداریم.

وزیر دفاع روسیه نیز با تشکر از پذیرش دعوت ایران برای حضور در کنفرانس امنیتی مسکو تاکید کرد: با همکاری یکدیگر موفق شدیم بخش اعظمی ازسوریه را از دست تروریست ها آزاد کنیم.

سرگئی شایگو با یادآوری اینکه موضوع های مختلفی برای توسعه همکاری ها دو کشور داریم تصریح کرد: موضوع اصلی آن است که برای تقویت امنیت در منطقه و بویژه بازگرداندن آوارگان و حیات در سوریه چه اقداماتی انجام دهیم.

همچنین درباره موضوع هایی که در اجلاس روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا مورد بحث قرار خواهد گرفت به رایزنی های خود ادامه می دهیم.
هفتمین کنفرانس امنیتی بین المللی مسکو با محوریت مسائل بین المللی و منطقه ای فردا (چهارشنبه) در مسکو برگزار می شود.

وزیران دفاع حدود 30 کشور جهان و نیز مقام های عالیرتبه کشورهای مختلف در این کنفرانس شرکت خواهند کرد .

پیشتر آلکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه در دیدار با وابسته های نظامی خارجی در مسکو گفته بود: دبیر شورای امنیت روسیه، وزیران دفاع، کشور، امور خارجه، سازمان اطلاعات خارجی، سازمان امنیت فدرال و گارد ملی روسیه در کنفرانس امنیتی مسکو شرکت می کنند.

انتظار می رود استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در کنار شمار زیادی از مقام های روس، کارشناسان و اساتید دانشگاه در هفتمین دور کنفرانس امنیت بین المللی به میزبانی روسیه، حضور یابند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir